Direktlänk till inlägg 11 december 2006

Efteråt

Av Lisbeth - 11 december 2006 12:16

Är jag djur eller människasot eller jord?Lika gott jag vart liggande här i min svett!Jag är murvel/översättare/författare/djuruppfödare (stryk det som ej önskas) Högman och tro mitt ord!Jag har levat mig mättjag har fyllt 61och min gubbe är gammal som jagoch stultar längs golvet på styvnande knänoch väntar vid tynande torrvedstränpå sin egen förgängelsens dag!(fritt e Dan Andersson, sammanfattandes dagens betraktelser)Vilket väder! Regn och snålblåst... och grått, grått, grått. Knappt så det är ledsyn inomhus. Ute är allt vått, det är synd om hästarna, men deras lilla hage är ännu inte upptrampad och de får gå i trädgården när detta är lämpligt. Där finns det fortfarande grönt gräs. Inte ens tibbarna vill vara ute. Yours Truly lider av post traumatiskt städsyndrom (PTSS) - har ont i alla kroppsdelar tom tårna! Och inte kan man se vilka delar som ska fortsättas med, det är för dunkelt dagsljus, och vad värre är - inte kan man längre se det som är fint och klart!Ska försöka ta ett tag och städa lite som på känn, även om inspirationen (och den mänskliga hantlangaren!) saknas och det mesta känns och ser ut som en grå skurtrasa. Bläh!Imorgon ska det bli solglimtar. Detta ser vi fram emot!!!!---Kl 14.00 stod hästarna utanför stalldörren och sa och de ville in! Detta har aldrig hänt tidigare, så de måste känna sig våta och ruggiga. Lilla Voice gnäggade högt, också det en nyhet. Hon har sett lite ledsen ut tidigare, kanske saknade hon sin gamla flock. Nu verkar det dessbättre som hon börjar känna sig hemmastadd. Skönt!Nyss galopperade Dolly förbi utanför fönstret. I alla fall en som håller humöret uppe!

 
 
Hantlangaren

Hantlangaren

11 december 2006 20:02

Själv lider jag av PTJBS (posttraumatiskt julbordssyndrom) och äter pyttesmå bananbitar för att inte sprängas i bitar!

Skönt att Voice verkar gladare. Finns det något mer sorgset än en ledsen ponny?

Valparna är tok-söta! Slå in den vita i ett paket till mig..

http://igurt.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisbeth - 4 februari 2015 10:34


   Vi som  jobbat för tidningen hittar överallt i och utanförorganisationen och har decenniers erfarenhet av faktainsamling ochnyhetsförmedling. Men ack nej! Detta får vi inte ägna oss åt sen de senastetio åren. Medlemmarna kan ju störas i sin rosa...

Av Lisbeth - 26 januari 2015 08:18


    I dagar när pennor höjs mot skyn och millioner manifesterar för yttrandefrihet och pressfrihet, kan man bara konstatera att detta gäller inte den sfär där undertecknad tillbringat större delen av ett yrkesverksamt liv. Journalister är inte v...

Av Lisbeth - 4 november 2014 21:51


  We are in Love and the Love i have for you never change do you know that Love? i feel same here ok.. You are my happiness you always make me feel better I love you more ...

Av Lisbeth - 20 oktober 2014 13:38


    Supreme Champion Yffranes New Moon Rising JW COTY 1 2013 waiting in the wings for judges´decision together wirt Co-owner/Breeder Marina. Yes, "Mandy" was awarded "StockholmsMästare"   His son Yffranes Someone Special aka "Bonney" - our l...

Av Lisbeth - 1 oktober 2014 06:13


Our Kits 4 months of age: Yfffranes Someone Special & Yffranes Tommy-Gun     Photo by Kicki Thenberg ...

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2006 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards