Alla inlägg under juni 2007

Av Lisbeth - 30 juni 2007 12:22

Vi på Ulvus är stolta - västgötspetstiken Ulvus Flinga Våröga är på utställning i Visby, i juniorklass fick hon CK och blev 2:a bt. Glad matte Gudrun rapporterar. Grattis!





Kennel Westorp har startat Visby with flying colours!


Svedala Ellen Eldfluga cert championat & BIR


Westorps Algot the Best cert championat & BIM


Varmaste gratulationer till Annika!


Allt stannade dock inom familjen, då Flinga är dotter till vår Westorps Jack Mc Call.





Vilken dag!

---

Söndag 1 juli

Åter en stor dag för kennel Westorp i Visby:

Ellen CACIB & BIR

Algot CACIB & BIM

Jacks lillebror Westorp Woody cert från juniorklassen

Grölötens Zussie Zårskorpa cert från veteranklassen

Ulvus Flinga Våröga fick åter CK!



Grattis till alla!

--

Ingrid var här på besök och tog med marsvinen Ludde och Harlekin hem till Nynäshamn. Lycka till med pojkarna! Djur förevisades och beundrades! Sen lagade och åt vi god middag tillsammans! Hon hade spelat in Midsumer Murders så det har vi gottat oss åt. Tack så mycket!

En trevlig helg!

Av Lisbeth - 29 juni 2007 09:18

Enl dagens tarotkort i den utmärkt läsvärda bloggen http://trollpackan.bloggagratis.se/


(ev oroliga barn - no Mum is not dabbling with the occult) ska dagen bli underbar och allt kommer till mig när tiden är mogen. Det tolkar jag sålunda: Voice föl kommer bara jag har tålamod, ska inte sörja den valpkull som inte blev, utan hoppas på nästa. F ö stämmer dessa dagliga kort förunderligt väl. T o m en tidigare liten förmaning om "skvaller" prickades in rätt = missförstånd som olyckligtvis fördes vidare.


Hm... detta tål att tänka på!

--

LYCKA TILL kära vänner som ska ställa ut i Visby! Vi håller tummarna för en trevlig helg och fina resultat!

--
Grattis till Ingrid och http://igurt.bloggagratis.se/ som kommit upp sig, dvs på 100-listan över populäraste bloggarna!---Liten eftermiddagsbön.Dags för liten eftermiddagsbön? Rent av smärre önskelista? Vi testar!













Fader Vår, se till Din tjänarinnas ringhet. Jag gör faktiskt så gott jag kan. Även om det smärtar mig att erkänna att ibland, men bara ibland, blir det inte så bra. Kan Du i Din allvishet ta och för en gångs skull bortse från mina ofullkomligheter och andra svepskäl. Jag är duktig och flitig, betalar mina räkningar i tid (i stort sett), gör med stor nit mina arbetsuppgifter och det i tid (också i stort sett), kommer ihåg att gratulera dom som vi får spö av i utställningsringen, städar så mycket som jag hinner och orkar, och försöker faktiskt att vara glad eller åtminstone hövlig, även mot dem som inte förtjänar det.













Kan Du DESSUTOM kasta en blick på och NOGA överväga nedan lilla önskelista, så vore det fint!













* Först och främst önskar jag hälsa och fortsatt välgång för min lilla familj. Den består av goda och förträffliga personer, vilket Du väl vet.




* Jag vill också önska hälsa och allt gott för de personer som jag räknar som mina vänner.






* Sedan önskar jag att Voice föl föds friskt och välskapat och att Voice och hennes kompis Dolly får fortsätta att må bra och trivas här.






* Jag hoppas sedan innerligt att åtminstone någon av tikarna får valpar och att det går bra med dem.






* Om Jack får ett till cert då blir han champion och det skulle jag sätta stort värde på.






Ja, det är vad som står närmast för dörren.






Som liten extrabonus- någon gång i framtiden - och om det inte är för mycket begärt, så skulle jag väldigt gärna vilja ha en särskild diamant som kallas kameleont, då den växlar färg beroende på om det är natt eller dag. Den behöver inte vara jättestor, 0.5 ct. räcker fint för mina små behov. En sådan finns beskriven så här:













RARITÄT! Chamäleon-Diamant naturfarben: Wechselt die Farbe; tagsüber grün - abends gelb. Naturfarbener Diamant im Herzschliff 0,50ct. Farbe: Natural Fancy Greyish Green, Reinheit: mind. si (kleine Einschlüsse); mit Internationaler Expertise






Euro3.680,00  













Det var det hele!

Amen.

Av Lisbeth - 28 juni 2007 13:55

Allt kan bevisas med statistik. Vidare finns lögn, förbannad lögn och så statistik. Enligt det senare går statistiskt sett var 5:e tik tom. Stämmer rätt bra. Sedan "omstarten" 2001 har Ulvus parat 10 tikar, vilket resulterat i 8 kullar varav en tibetansk spaniel, övriga västgötaspets. Summa = 32 valpar = 4 valpar/kull. Av dessa är hälften tillkomna genom "häng", i övriga fall får man förståndigt hjälpa naturen på traven genom att "hålla ihop" så att det som ska hamna där det ska också hamnar där. Tyvärr är det en del hundar som inte gillar någon mänsklig inblandning alls, så då blir det mer osäkert. Det är där vi står nu. Tror ej att den först parade tiken är dräktig, trots stort engagemang och intresse från samtliga parter. Bu-hu-äää... Uppfödaren otröstlig!

Vi får hoppas på nästa dam. Där är säkerhetsmarginalen iaf större - dvs hängning.

Sens moral: vad skulle jag offentligen förevisa mina rara diamanter för? Det hade väl räckt om jag gottat mig åt dem i tysthet. Nu straffar det sig att för förhäva sig, det vet varje sann smålänning. Men jag är bara halv smålänning som jag fortsätter nog ändå att gå på i enlighet med min sanna(?) natur. Det där med att sätta ljuset i skäppan har aldrig varit min grej. Bättre då skåda ljuset i tunneln - could be an on-coming train...
--
--

Som tröst har jag läst Ingrids blogg http://igurt.bloggagratis.se/ Sveriges roligaste! Trots mitt modfällda sinne kunde jag inte låta bli att skratta. Läs dagens baddräktsprovartrauma! Varje kvinna förstår sånt. Karlar begriper inte ett knäpp. Obs sekundär könsskillnad. Även sånt kan bevisas med statistik.

Av Lisbeth - 28 juni 2007 10:51

Det finns ingenting värre än ovisshet. Att gå och vänta på - vadå? Det tär på nerverna, i varje fall om man normalt är en handlingens person. Som nu detta med Voice föl, när kommer det? Går det bra med fölningen? Är fölungen frisk och står på sina fyra ben? Eller hu, hemska tanke - fellägen? Får Voice vara frisk? Vad kan jag göra? Ingenting, visar det sig. Här har man i stort sett varit startklar som en känguru på språng sen mitten av maj. Och inget händer. Voice ser rund och go ut, betar och schvischar med svansen. En titt på språngsedeln gör mig inte klokare. Hon har gått med hingsten från maj till september.

Och blir det några hundbebbar? Ingen aning faktiskt. Det är också tärande. Själva grejen med sommar är ju att man får små valpar att gulla med, planera, hitta på fina och passande namn. Allt det här gör att tillvaron för Yours Truly har gått i stå. Kan man anmäla till utställning? När kan jag jobba? Inga mer omfattande utflykter går att planera in. Blää...
Jag vill VETA hur något ska tänkas bli, om inte annat än att ha en mental beredskap. För att inte tala om allt det praktiska...---Gårdagen förlöpte utan något mer anmärkningsvärt annat än attr det spöregnade. Köpte en tegelstensbok till fars födelsedagspresent, Sieg Larssons senaste. Far såg glad ut, vilket var bra. Han har nämligen blivit mycket oglad över stjärngossen Gunvalds tilltag att pilla upp lagningen av köksgolvet.Vi åt lite goda grejor, fika och sippade på varsin liten whiskey. Diverse släkt ringde och grattade. Igår skaffade jag också en del blommor och blader, pelargoner och petunier. Ska leta reda på amplarna och plantera. Har inte hunnit med detta tidigare. Men det är ett fall framåt. Åren innan hann jag inte ens med att skaffa blommor alls, än mindre plantera...

Av Lisbeth - 27 juni 2007 17:27

...nämligen marsvin. Vi har ett litet trauma på uppsegling här! Två små marsvinspojkar sitter i en egen bur i väntan på att hämtas av sin nya matten, Ingrid. De ska bli bortskämda sällskapsgrisar i Nynäshamn. Var det tänkt.
Först en presentation: en svart/vit teddy som heter Harlekin blev Ingrid blev förtjust i vid tidigare besök. Den andre heter Ludde, är silveragouti/vit rex. Honom har det varit jättesynd om. Ludde fick nämligen sellnic (en svår marsvinssjukdom)samtidigt som han fick en jättestor böld under hakan. Båda tillstånden är (kan bli) livshotande, så The Ludde Preferences were down i the cellar with no takers som det heter. Han såg helt enkelt inte något vidare ut; alldeles skallig, mager och med denna hemska böld. Skulle Ludde överleva transport till veterinären? Men Ingrid tömde dödsföraktande bölden (storlek a la större ägg) och skötte marsvinet under de dagar hon var här. Ludde fick också medicin mot sellnic. Ingen av oss trodde dock på underverk, men så skedde. Bölden försvann på någon vecka, Ludde började äta upp sig, pälsen växte ut. Kort sagt; Ludde såg ut som ett marsvin igen.
Vad är då problemet? Jo, de två grisarna har bott i en större bur tillsammans med andra jämngamla kompisar.
Nu inför flytten har de två fått bo ensamma tillsammans. Harlekin har då fått storhetsvansinne och jagar Ludde, omväxlande med att sitta i ett hörn vänd mot de tidigare kompisarna och oinka längtansfullt.
Ludde å sin sida sitter skräckslagen uppe på taket av det gemensamma huset.
Dumma grisar! De är inte ett dugg tacksamma för vad man gör för dem! Hur ska det gå? Fortsättning följer...

Av Lisbeth - 27 juni 2007 14:51

Sista diamanten för den här gången, silvergrå 0.5 ct mycket, mycket fin är vackra Grålle.

Av Lisbeth - 27 juni 2007 09:36

Igår slog bloggen rekord. 200-vallen passerades med råge. 226 besökare!


Detta firas med Dagens Diamant som heter Yellow Fire Rose 0.25 ct ovanlig hexagonal (sexkantig). Inte så pampig som kompisen Fancy, men pga formen en liten raritet, dessutom vacker och intensiv. En riktig fining!


Ska staxt bege mig till Staden för viktiga förrättningar. Blommor o blader ska införskaffas, samt en liten tårta. Husfadern har födelsedag och har förvisso undanbett sig alla extravaganser. Men nått litet ska vi väl hitta på?

Av Lisbeth - 26 juni 2007 14:04

Mer magi...


Contemporary Art; ett verk av en av de främsta expressionisterna, Patrick Graham.



The Approach (for Father Munch) - 1983 olja 94 1/2 x 94 cm



The Octagon Gallery, Belfast



Nu i privat ägo.





--

18.40 Idag kommer bloggen att spränga 200-besökarvallen. Fn har 192 pers tittat in!

Vad roligt! Måste hittat på något för morgondagen som motsvarar förväntningarna...

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards