Direktlänk till inlägg 25 oktober 2007

Vingbruten...

Av Lisbeth - 25 oktober 2007 09:16

Bråttom, bråttom... sitter upp till nästippen i arbetsuppgifter och nya dråsar ständigt in. Och bråttom är det... Internet går segt och huset ser ut som Beirut, hinner inte städa. Djuren får mat, vatten och rastning, det är vad som förmås just nu. Handling och ärenden är exkluderade ut och tvättberget kan man bara glömma...



Precis mitt i detta lyckades Yours Truly göra sig själv till halvt invalid, lyfte något tungt Sopsäck? Marsvinsbur? lagom oskickligt, tappade balansen, vrid och sträck och aj! Armbågen blir aldrig vad den varit. Studerade den misslynt, något är fundamentalt fel! Jag tror inte direkt att leden är ur led, men det är... obekvämt. Armen hänger som en vissen tulipan. Sjukhuset? Forget it! Till all lycka är det vänstern, så man kan hanka sig fram, men det gör satans så ont. Den som petar på mig får en snyting (med högern).

Valphämtningen är framflyttad någon dag ity husfadern ska på domarkonferens. Annars är det den som jag ser fram emot. Varför hänger jag upp hela min tillvaro på en liten valp? Det gör jag ju inte, även om de tålmodiga(?) bloggläsarna kan uppfattad det så. Men det har varit spännande och roligt att följa denna kull. Från en förhoppning som väcktes i och med upptäckten av en fin dräktig tik med de egenskaper som jag söker. Det visade sig att den blivande pappan är en hund som jag träffat och gillar. Saken var biff! Sedan den andlösa väntan på födseln; skulle det finnas någon liten tjej till mig? Och så den lyckliga nedkomsten, bestyren under den första tiden, dagliga (nästan) rapporter och bilder och så den första titten som bekräftade vad man kunde önska sig. 16 dagar kvar...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisbeth - 4 februari 2015 10:34


   Vi som  jobbat för tidningen hittar överallt i och utanförorganisationen och har decenniers erfarenhet av faktainsamling ochnyhetsförmedling. Men ack nej! Detta får vi inte ägna oss åt sen de senastetio åren. Medlemmarna kan ju störas i sin rosa...

Av Lisbeth - 26 januari 2015 08:18


    I dagar när pennor höjs mot skyn och millioner manifesterar för yttrandefrihet och pressfrihet, kan man bara konstatera att detta gäller inte den sfär där undertecknad tillbringat större delen av ett yrkesverksamt liv. Journalister är inte v...

Av Lisbeth - 4 november 2014 21:51


  We are in Love and the Love i have for you never change do you know that Love? i feel same here ok.. You are my happiness you always make me feel better I love you more ...

Av Lisbeth - 20 oktober 2014 13:38


    Supreme Champion Yffranes New Moon Rising JW COTY 1 2013 waiting in the wings for judges´decision together wirt Co-owner/Breeder Marina. Yes, "Mandy" was awarded "StockholmsMästare"   His son Yffranes Someone Special aka "Bonney" - our l...

Av Lisbeth - 1 oktober 2014 06:13


Our Kits 4 months of age: Yfffranes Someone Special & Yffranes Tommy-Gun     Photo by Kicki Thenberg ...

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Skapa flashcards