Direktlänk till inlägg 10 december 2008

Jag är kär!

Av Lisbeth - 10 december 2008 07:47

Livet lägger pussel... Var och en som sysslar med djur, vet att det sällan blir som tänkt var... men ibland kan det faktiskt blir bättre... Som nu senast? Enu och emedan; uj uj uj - den slog ner som en blixt... Här står man intet ont anande och känner en kall vädrande nos i sin hand - vilket inte var så konstigt, hade just utspisat ett utställningsföremål med korv...

Vänder på huvudet och ser in i två intelligenta ögon - och tittade.... långt in... Följde nackens stolta resning, de fint spetsade eleganta öronen, ett vackert skulderläge... och så Blicken, som sa mer än tusen ord: "I´m still around..."

Hade i min enfald hoppats på en liten en - någon gång... att förgylla min ålderdom...

En valp, tik och svart... om jag har tur. Den nya kärleken var ingetdera... Nej, det är ingen häst, inte ens en ponny... men i alla fall... Suck!

Är jag riktigt klok? Det enda jag vet är att jag tänkt på den lille hela tiden sedan dess.

Kostar säkert mycken peng. Vad ska jag göra? Vad ska husfadern säga? Livet är fullt av problem och hindrande män.

 
 
Ingen bild

Helene J

10 december 2008 10:35

Även om du skriver i gåtor Lisbeth, så har jag redan listat ut vad du längtar och hoppas på...!

 
Ingen bild

Helene J

10 december 2008 12:50

Oj, det där lät lite väl självsäkert. Jag missade det lilla ordet "tror". Jag TROR att jag har listat ut vad du längtar och hoppas på.

Helene - slarvig med tangenterna

 
Ingen bild

Lisbeth

10 december 2008 13:20

Du tror nog så rätt, kära Helene!

Och nu har jag fått kort på underverket också... Suck!

 
Ingen bild

Ingrid

10 december 2008 13:27

Jag har sett bild, jag har sett bild...

Ursöt!

 
Ingen bild

Lisbeth

10 december 2008 13:29

Och vad ska jag göra med den (eventuellt?) hindrande mannen då?

 
Ingen bild

Ingrid

10 december 2008 13:32

Ja, vad gör man med sådana?
Viftar med ögonfransarna, gråter, vägrar laga middag....

 
Isabel

Isabel

10 december 2008 15:56

Nä vad taskig du är, vi vill också veta......nyfiken så jag håller på och dö.

http://kennelviking.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Helene

10 december 2008 17:49

Jag vill också, jag vill också......se bilden såklart!

Helene - hoppar och studsar framför datorn

 
Ingen bild

Lisbeth

10 december 2008 17:56

Helene & Isabel!

Nix!

"Babbel i ogjort väder och det skiter sig i badbodspumpen" (Gammalt Roslagsskrock)

 
Ingen bild

Helene

10 december 2008 20:38

Okej, jag förstår och respekterar ditt beslut och skrock ska man inte leka med.

Ett förslag; Var det inte din make som önskade sig en Rottweiler? Prestation och motprestation eller snarare tjänster och gentjänster du vet....!!

 
Ingen bild

Gudrun

10 december 2008 20:50

Hoppas HAN blir din en dag....
För det är tydligen HAN!!
Inte tik, inte svart och tydligen sedd i söndags (?) Ingen häst och ingen västgöte. En sån där beige sort vaddet nuheter?
Avvaktar med spänning.
Dom där männen brukar inse att de där superförälskelserna kan man inte komma ur, oavsett om det är häst, hund eller människa. Och då förstår dom...
Lycka till!
Gudrun

 
Ingen bild

Lisbeth

10 december 2008 20:51

Män vill aldrig ha några FÖRÄNDRINGAR...

 
Ingen bild

Gudrun

11 december 2008 09:35

Jodå, ge honom bara lite tid.
Min senaste förälskelse slog ner som en bomb sommaren 07. Hon blir min vårvintern 10. Än så länge äger jag en tredjedel. Och den delen "äger" egentligen gamla pappas sambo. Man är väl galen..
Ett vackrare issis-sto har jag aldrig sett, som en dröm.
En dag så går hon i min hage.
Så han blir din, var så säker!
Gudrun

 
Isabel

Isabel

11 december 2008 10:45

Jaja då, får väl vänta. Håller tummarna för att det ska gå vägen i alla fall.

http://kennelviking.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisbeth - 4 februari 2015 10:34


   Vi som  jobbat för tidningen hittar överallt i och utanförorganisationen och har decenniers erfarenhet av faktainsamling ochnyhetsförmedling. Men ack nej! Detta får vi inte ägna oss åt sen de senastetio åren. Medlemmarna kan ju störas i sin rosa...

Av Lisbeth - 26 januari 2015 08:18


    I dagar när pennor höjs mot skyn och millioner manifesterar för yttrandefrihet och pressfrihet, kan man bara konstatera att detta gäller inte den sfär där undertecknad tillbringat större delen av ett yrkesverksamt liv. Journalister är inte v...

Av Lisbeth - 4 november 2014 21:51


  We are in Love and the Love i have for you never change do you know that Love? i feel same here ok.. You are my happiness you always make me feel better I love you more ...

Av Lisbeth - 20 oktober 2014 13:38


    Supreme Champion Yffranes New Moon Rising JW COTY 1 2013 waiting in the wings for judges´decision together wirt Co-owner/Breeder Marina. Yes, "Mandy" was awarded "StockholmsMästare"   His son Yffranes Someone Special aka "Bonney" - our l...

Av Lisbeth - 1 oktober 2014 06:13


Our Kits 4 months of age: Yfffranes Someone Special & Yffranes Tommy-Gun     Photo by Kicki Thenberg ...

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards