Alla inlägg den 8 april 2009

Av Lisbeth - 8 april 2009 21:36

Det är oro i världen, på finansmarknad, i människors vardag. I hundvärlden märks många frågetecken - hur ska det bli med hundsporten?

Inget är som förr - det är det enda som är säkert.

Vårmånaderna mars och april har haft såväl behag som obehag, varit roliga och oroliga: En fin valpkull har lyckligen kommit till världen, jag har fått många nya vänner samt blivit av med ett par. På det hela taget vet jag inte om jag ska känna mig glad eller ledsen - kanske var det en naturlig, oundviklig utveckling? Katten är ur påsen och ingen återvändo ges...

Eftersom inga nya bilder finnes så får årets påskhälsning bli återanvändning av bilden på den rara tuppen och hönan, så vaksamma med morskt resta kammar. Så länge ingen personligen och direkt sagt åt oss att sluta så fortsätter vi oförtrutet med att sprätta i alla mörka hörn.

***Kuckeliku och GLAD PÅSK önskas alla läsare***

Av Lisbeth - 8 april 2009 07:11

Ja så är det då Stilla Veckan som påskveckan av hävd kallas. Så stilla är det inte på bloggen...




Kommentaren från Herta ang valphänvisning håller jag helt med, trots att jag själv är valphänvisare. Tyvärr missbrukas valphänvisning som maktinstrument av många klubbar, bl.a genom drakoniska krav och ensidig styrning i för dagen önskad riktning. I vår penningfixerade tid är uppfödare i dessa raser helt utelämnade åt godtycke.




Hållker även med Ella ang behovet av raskunskap i klubbarna. Det är tveksam vilken nytta t.ex ett avelsråd gör om vederbörande helt saknar uppfödarerfarenhet eller helt enkelt perspektiv bakåt inom rasen.




När det gäller mina sköna ponnyer, som Ella sakkunnigt kommenterade; ja, de ska ställas ut! Fast inte just inom öerblickbar framtid... Det är mycket nu...




Kommentaren om valparna - råttor! Vafalls! Små trinda pandor tycker den stolta uppfödaren...




För övrigt går allt framåt med myrsteg här i mitt Terra Incognita; idag blir en hektisk dag! Husfadern är körd till arbetet, jag har bilen för mig själv... Ska åka med lilla I och hennes skotte för tillsnofsning inför lilla Stockholm. Far ska göra viktiga ärenden!




Om allt går i lås blir vi med (ytterligare) bil! Det är skriande nödvändigt, den gamlaste är avreggad... Jag är utled på att vara i avsaknad av mobila krafter, för att inte tala om hur utled min närmaste vän - i dubbel bemärkelse - måtte vara på att köra mig hit och dit!




Det blir spännande att se hur det går!




Valparna är störtfina och alla djur mår bra, så vi lever i den bästa av världar!




I brist på annat återanvändes ett inlägg från denna tid för två år sedan. Det passar lika bra i år! Tyvärr har jag inga bilder kvar, så det får anstå med nya valpbilder. Håll till godo!



***



"Jag, Lisbeth Christina Högman 63,1/4 år, f Adolfsson, gt Sigfridsson




lovar och försekrar, inför Gud och i denna församlings närvaro,









att städse och framgent, i varje fall inom överblickbar framtid,









ej engagera mig i rasklubb/specialklubbsverksamhet,




ej acceptera styrelse/valberednings/funktionärsuppdrag




ej låta mig tubbas att sammanställa publikationer för nämnda föreningar




ej göra översättningar av föreningsdokument









Att fortsättningsvis fella upp vindbryggan och stapla sandseckar i fenstren,




skulle dessa försiktighetsåtgärder visa sig otillräckliga; fly skrikande utför trappan utifall någon föreningsperson nalkas med försåtlig min.









Att städse stillatigande, med beskedlig min fast med själen i uppror




acceptera alla former av styrelsebeslut, policies eller andra påhitt









Bryter ovanförmälda Lisbeth Högman mot vad denna resolution stadgar, dömes LH att plikta




* extra tilldelning av Frolic




* extra trevliga promenader




* höga knälyft i backen









Övernäs Drottningdal den 20 Mars i Nådens År 2007









Lisbeth Högman




undertecknad









Vittnen:




Jack Ada Minna Gunvald




västgötaspetsar









Mimmi




tibetansk spaniel









X X X X x




vittnens tassavtryck"










Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards