Alla inlägg den 10 juli 2009

Av Lisbeth - 10 juli 2009 11:12

Ånget, ångest är min arvedel,


min strupes sår, mitt hjärtas skri i världen.... (Per Lagerkvist 1916)





För första gången i livet är Yours Truly rädd på allvar! Benet är värre än någonsin, knät enormt och värker konstant, all kroppsrörelse utom försiktig andhämtning framkallar smärta...


Ska det bli så här? kroppsödem, cirkulationstjall, hjärtbesvär...


Började rannsaka mig själv och fundera ut av vad och på vilket sätt släktingar har kolat...


Har hittintills förlitat mig på en stark fysik, blir nästan aldrig sjuk, brukar "tåla" det mesta... Tänkt att kausalitesförhållandet är bra gener samt härdande tillvaro i Lifvets Hårda Skola.


Men detta... är bara djefelusiskt och dessutom ett streck i räkning på allt kuligt som planerats!


Dessutom... hästarna har ledsnat på sitt fina bete och rymt ut på golfbanan! Måste flyttas pronto - men KAN haltande gamling leda tre ponnyer på landsväg i 6 kilometer? Så klart jag kan, men... hur ser knähelvetet ut efter det?


Måste köra och hämta hö, kan dock inte komma in i bilen, mycket mindre lyfta kopplingspedalsfoten förrän svulladen gått ner...


Värst av allt; kursens näsarbete står för dörren! Det brukar vara det absolut roligaste på valpkurs, en trevlig utflykt, småttingarna får pröva sina nosförmågor, matsäck och termos och trevlig samvaro i vacker miljö - har verkligen sett fram emot och glatt mig åt detta! Kan jag ta mig dit? Går det att gå i skogen?


Ska jag bli blåst som vanligt? Så jävla typiskt mig...
***
En och en halv timme senare: Även de mörkaste ofärdsmolm kan uppvisa en silverne kant... (skickligt!)
* Det har framkommit att den resoluta fru Reis har fångat in mina ston före avresan till USA (Agnetas, inte hästarnas!) och lett dem till ett nytt fint bete som Pistol-Bengt generöst ställ till förfogande!
* Far har erbjudit sig att köra bil och lasta balar, jag behöver bara krångla mig in i bilen och peka ut var höet finns!
* Ingrid, som uppenbart hämtat sig från akutenupplevelsen, har ånyo volonterat och medföljer på spårövningen!
Vad vore man utan snäll familj och goda grannar? Eja, Gud i det!
(redigerat av Yours Truly, genast piggare)

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards