Alla inlägg den 20 juli 2009

Av Lisbeth - 20 juli 2009 20:55

Den första dagen av fars pensionering blev det sorg, eller kanske dålig stämning i hemmet. Han lyckades tappa min thekopp i golvet - mörkblå med guldmönster, köpt på Indiska och med tiden öronlös och mycket älskad. Det var den ultimata thekoppen, rund och go att hålla i handen, lagom vid upptill så att drycken inte svalnar för fort, rymde precis lagom mycket för att passa Yours Truly, vars mage är ett finstämt instrument.Bara en inbiten thedrickare kan förstå vidden av förlusten...Försökte med några ersättningsmuggar.... hankade mig fram i några veckor med Norsk Kennel Klubs prismugg, den i vitt porslin med blå bård upptill - men den är för liten...Men även ett tåligt buret lidande når sitt slut!Kom att tänka på den japanska keramikskålen, eller thekoppen om man så vill. Fick den för många år sedan av fotograf Tony O´Shea och den var inskaffad på plats i Japan.Perfekt! Lagom stor, härlig känsla i handen - ett underbart hantverk som man kan sitta och titta på och kontemplera över.Japanskålen har hittills legat i sin fina träask och använts till gömme av nyckeln till kassaskrinet.Nu i kväll är den invigd.

Av Lisbeth - 20 juli 2009 17:18

Liten eftermiddagsbön.




Dags för liten eftermiddagsbön? Rent av smärre önskelista? Vi testar!























Fader Vår, se till Din tjänarinnas ringhet. Jag gör faktiskt så gott jag kan. Även om det smärtar mig att erkänna att ibland, men bara ibland, blir det inte så bra. Kan Du i Din allvishet ta och för en gångs skull bortse från mina ofullkomligheter och andra svepskäl. Jag är duktig och flitig, betalar mina räkningar i tid (i stort sett), gör med stor nit mina arbetsuppgifter och det i tid (också i stort sett), kommer för det mesta ihåg att gratulera dom som vi får spö av i utställningsringen, städar så mycket som jag hinner och orkar, och försöker faktiskt att vara glad eller åtminstone hövlig, även mot dem som inte förtjänar det.























Kan Du DESSUTOM kasta en blick på och NOGA överväga nedan lilla önskelista, så vore det fint!























* Först och främst önskar jag hälsa och fortsatt välgång för min lilla familj. Den består av goda och förträffliga personer, vilket Du väl vet.









* Jag vill också önska hälsa och allt gott för de personer som jag räknar som mina vänner.











* Sedan önskar jag att våra djur förblir friska och nöjda.



* Att våra ponnyer Voice, Dolly och Viola får fortsätta att må bra och trivas här.











* Jag hoppas sedan innerligt att lilla valpen Odetta utvecklas så bra som hon lovar och blir en välartad och fin västgötaspets.











* Om Gunvald får fler cert blir han champion och det skulle jag sätta stort värde på.










Ja, det är vad som står närmast för dörren.
* Det vore också jättebra om ryggen och knät fortsätter att hålla sig lugna - DESSUTOM om själva jaget kunde gå ner YTTERLIGARE fem kilo, det skulle vara fint. Då kommer nämligen Yours Truly i - OCH kan KNÄPPA - tweedblazern från Pendleton. Sistnämnda önskan dikteras uteslutande av omsorg om omgivningen, vilken sålunda ej riskerar få en knapp i ögat. Framhålles det.
* Som liten extrabonus - någon gång i framtiden - och om det inte är för mycket begärt, så skulle jag väldigt gärna vilja ha nya glasögon så att jag slipper att se dubbelt då glaset i nuvarande par är spräckt.

Det var det hele!




Amen.

Av Lisbeth - 20 juli 2009 09:04

Tattoo - altså tapto - kan vara Military Tattoo som bilden; en uppvisning av militärorkestrar. Det betyder också, som alla människor numera vet, tatuering, kroppspynt. En mig närstående har just nu ytterligare utökat floran av dekorationer. Det blir jättebra. Yours Truly har också tatueringar här och där. Dem tänker jag inte visa upp! Är blyg trebarnsmor som ogillar att klä av mig för offentligheten...Men några har jag faktiskt mitt i nyllet, så dem är det lite svårt att dölja!Saken är den att jag kom på att göra s.k pemanent make-up. Ja., man ska ju inte dö nyfiken... Alltså ögonbryn, ögonlockskanter och lip.line skulle fyllas i. Splendid! Trodde jag...Uppsökte en tjusig clinque i på Östermalm, undersköna damer svävande runt. Den skönaste tog sig an mitt face... Ett par timmar senare och några tusenlappar fattigare stod jag på gatan och undrade vad jag höll på med...Ögonbrynen blev toppen! Är man över 50 så har man ögonbryn som Svantes morrhår (Svante - Ingrids första marsvin) - tunna, bleka och krulliga. Nu är ögonbrynslinjen fortfarande intakt och jag kan torka svetten ur pannan utan risk för att smeta runt någon färg.Tatuera kajallinjen runt ögonlockskanten gjorde satans så ont! Kommer inte att göra om det om jag så får en miljon! Dessutom försvann färgen inom några månader, så pinan och kostnaden var rätt värdelös. Sorteras in i avdelningen Dumma Saker som Lisbeth gjort...Läppkanternas ifyllande var också värdelöst. Clinque-madamen tyckte väl att jag skulle ha större mun, fast jag noga instruerade att så inte var fallet. Kanten tatuerades en millimeter utanför, varvid Yours Truly hela den sommaren såg ut att nyss ha ätit kräftor!Detta om tattoo.

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards