Direktlänk till inlägg 24 februari 2011

Än jag då...?

Av Lisbeth - 24 februari 2011 06:42

  .. sa Mandy: - Ingen skriver nåt om mej längre - vad jag kan se - och jag kollar varje dag...  One has a reputation to maintain! 

  

Det är bara storskrävlo om hur kul mattarna hade på Puppy of the Year omväxlande med tjat om hur kallt det är... Kallt! Min päls växer jättefint i det här klimatet, men är det som nån som bryr sig? Vad har jag för det? Ingen skojig utställning i sikte för min del, iaf ingen som sagt något till mej... huvudpersonen! Ingen show där folk tittar bara på mej, snyft... Ingen trevlig domare att gulla med, suck... Det är ju jag som är framtidshoppet här! Hur märker man det? Vem har mest BIS i den här familjen om jag får be att fråga?

- Eftersom ingen annan gör det så vill jag bara påpeka att här på kattfronten händer massor! Ja, mest med mej då... Stormatte gjorde spännande upptäckter!

- För det första så har jag fått ett stort huvud med kindpåsar och allt...

- Och så har jag fått en ny och fin päls - krusbärstaggarna är borta! - och ny färg, dvs färgen är mer lika överallt. Stormatte har inte borstat mig eller nåt - och framför allt inte badat (bläh.. hutter, hutter) - jag är så här snygg alldeles av mej själv! Så har jag också blivit en stor och duktig katt, snart 5 månader!

   Och här är den tjusiga och välväxta baksidan...

 
 
Viggo

Viggo

24 februari 2011 10:30

Vad du har blivit STOR, Mandy!
Jag undrar dock lite över kindpåsarna, är inte det sånt som hamstrar har...?


x mitt tassavtryck

http://skotte.bloggplatsen.se

Lisbeth

24 februari 2011 12:59

Ja, kom igen bara - snar e en annan lika stor som en hm... liiten skotte!

Hamster kan du va själv! Kindpåsar i brist på bättre uttryck den är de mulliga kindpartier som gör att vi fina exoter ska se ut som en liten tv-ruta i fejjan.

Venligen
Mandy

****
mina tassavtryck

 
Ingen bild

Jeanita

24 februari 2011 13:01

Lilla underbara Mandy vad jag har saknat ditt söta
lilla huvud med de kloka ögonen som liksom talar
med en. Kallas det krusbärstaggar de ljuvliga små
fjunen som syntes i motljus. Vilken päls du har fått den börjar som på hundarna på ryggen och går
nedåt. Hälsa matte att allt hon skriver om annat
är kanon och läses med glädje, men bilder på dig
har ju varit lite som grädde på moset. Puss på
nosen lilla fina gubben.

Lisbeth

24 februari 2011 14:37

Tack snälla Jeanita, det var rart skrivet!

Nospussar till dig!

Mandy

PS Matte fortsätter nog att skriva och fota, även om det blir kritiska synpunkter från Lill-Matte - hon som badar, isch!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisbeth - 4 februari 2015 10:34


   Vi som  jobbat för tidningen hittar överallt i och utanförorganisationen och har decenniers erfarenhet av faktainsamling ochnyhetsförmedling. Men ack nej! Detta får vi inte ägna oss åt sen de senastetio åren. Medlemmarna kan ju störas i sin rosa...

Av Lisbeth - 26 januari 2015 08:18


    I dagar när pennor höjs mot skyn och millioner manifesterar för yttrandefrihet och pressfrihet, kan man bara konstatera att detta gäller inte den sfär där undertecknad tillbringat större delen av ett yrkesverksamt liv. Journalister är inte v...

Av Lisbeth - 4 november 2014 21:51


  We are in Love and the Love i have for you never change do you know that Love? i feel same here ok.. You are my happiness you always make me feel better I love you more ...

Av Lisbeth - 20 oktober 2014 13:38


    Supreme Champion Yffranes New Moon Rising JW COTY 1 2013 waiting in the wings for judges´decision together wirt Co-owner/Breeder Marina. Yes, "Mandy" was awarded "StockholmsMästare"   His son Yffranes Someone Special aka "Bonney" - our l...

Av Lisbeth - 1 oktober 2014 06:13


Our Kits 4 months of age: Yfffranes Someone Special & Yffranes Tommy-Gun     Photo by Kicki Thenberg ...

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Skapa flashcards