Direktlänk till inlägg 11 maj 2007

Rätt ska vara rätt

Av Lisbeth - 11 maj 2007 21:04

Lägger ner mycket möda på det skrivna ordet, dels är det det enda jag kan - höll jag nästan på att säga - dels är det mitt levebröd. Och så är det lite kul. Jag filar och vänder och vrider så att det som ska fram bli På Pricken. Rätt ofta, faktiskt för det mesta, blir det så. Därför är det extra nedslående att bli missuppfattad, feltolkad eller att folk läser in verkliga eller imbillade oförrätter i det Yours Truly plitat ihop. Enligt uppgift har Någon i tibbeklubben känt sig förfördelad - det är begripligt, såsom man ställt till det för sig (se tidigare inlägg) - och uppger sig blivit kallad gråsugga i min blogg.




Det är inte sant. Klubbens nuvarande hie har ej varit i kontakt med mig, varken då eller senare, personligen, mail, telefon etc. Man har ställt till ett helvete för oförvitliga människor, men mig har ingen vågat sig på? I varje fall inte som jag märkt. Vet inte hur folk ser ut, knappt vad de heter och inte bryr jag mig heller. Det är inga personligheter som man lägger på minnet, förmodligen i det ädlaste av syften. Så ingen kan ha blivit kallad vare sig det ena eller det andra. Ursäkta detta tröstlösa ältande, men rätt ska vara rätt. Uttrycket man ondgör sig över härrör från ett inlägg 12 april och just denna bit handlar om en annan förening, där man faktiskt kommunicerar med min ovärdiga person:




"Har fått höra man inte tycker om Min Ton. Meningen var väl att mandrom skulle bli lite skraj? En individ bortom all räddning, som antyder sådana saker, betraktas dock som ungefär lika farlig som en gråsugga."




Citatet ovan hör ihop med ett tidigare stycke där jag dristat mig till att skoja om en felskrivning på föreningens hemsida och därvidlag blivit tagen i örat. Alltså det är inte så förfärligt farligt vare sig uppläxandet eller gråsuggandet. Här kan människor i alla fall fortfarande tala med varandra. Så var det med det.

 
 
Ingen bild

Ingrid

12 maj 2007 00:01

Men ååååh! vad människor är dumma, insnöade, överkänsliga och inbillningssjuka....grrr!

Åk du på din utställning, du kan vara behjälplig dygnets alla övriga timmar.

Kram och lycka till!

 
Ingen bild

Lisbeth

12 maj 2007 05:37

Någon som förstååår....

Tack & kram tillbaks/Mamma

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisbeth - 4 februari 2015 10:34


   Vi som  jobbat för tidningen hittar överallt i och utanförorganisationen och har decenniers erfarenhet av faktainsamling ochnyhetsförmedling. Men ack nej! Detta får vi inte ägna oss åt sen de senastetio åren. Medlemmarna kan ju störas i sin rosa...

Av Lisbeth - 26 januari 2015 08:18


    I dagar när pennor höjs mot skyn och millioner manifesterar för yttrandefrihet och pressfrihet, kan man bara konstatera att detta gäller inte den sfär där undertecknad tillbringat större delen av ett yrkesverksamt liv. Journalister är inte v...

Av Lisbeth - 4 november 2014 21:51


  We are in Love and the Love i have for you never change do you know that Love? i feel same here ok.. You are my happiness you always make me feel better I love you more ...

Av Lisbeth - 20 oktober 2014 13:38


    Supreme Champion Yffranes New Moon Rising JW COTY 1 2013 waiting in the wings for judges´decision together wirt Co-owner/Breeder Marina. Yes, "Mandy" was awarded "StockholmsMästare"   His son Yffranes Someone Special aka "Bonney" - our l...

Av Lisbeth - 1 oktober 2014 06:13


Our Kits 4 months of age: Yfffranes Someone Special & Yffranes Tommy-Gun     Photo by Kicki Thenberg ...

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards