Direktlänk till inlägg 9 april 2009

Å collie här då!

Av Lisbeth - 9 april 2009 17:49

Hundsport är ute med häftig colliedebatt som bärande tema - minst tre uppslag! Det är bara att gratulera redaktion till en betydande kynologisk insats och en viktig markering för yttrandefriheten. Samt skotte-special!Än lever Gud!

 
 
Ingen bild

Marianne

9 april 2009 18:23

En Glad Påsk önskar jag dig och de dina!

 
Ingen bild

Maud med sockertopparna

9 april 2009 19:33

Jaha det börjar röras om i "grytan" på ont och gott. Undra bara vart det leder? Är slaget om collien vunnet eller kommer den att försvinna? Säger det igen Lisbeth du har så mkt sunda tankar om än det en än det andra...tummen upp för dig...;0)

 
Ingen bild

tant Karin

9 april 2009 22:17

Hurra för senaste Hundsport! Mina ögon öppnades! Toppeninlägg av mycket kunniga skribenter, som lyckades avslöja artikelförfattaren till insändaren för några HS nummer sedan som en ren charlatan.Tänk att far - dotter para själv och sedan skriva en insändare om hur hemskt det är med inavel... när andra gör samma som hon själv... eller kanske inte så nära som far dotter... Måtte detta ha fått henne att i alla fall sitta ner och tänka efter liite vad hon håller på med...men det är väl för mycket begärt...

 
Ingen bild

Lisbeth

10 april 2009 00:50

Ja jag är frälst så härligt frääälst...

Ty jag blev frälst, och härligt frälst
och jordens skatter få vem som helst.
Jag byter ej bort den skatt jag fått
för millioooner, jag mår så gott...

Ja jag unnar verkligen en hel hög colliemänniskor att må riktigt gott ikväll!

Så hunsade, nertryckta och omyndigförklarade som de verkar känt sig.
LÄS Hundsport! Där står det sida upp och sida ner. Man ryser... Är detta Sverige 2009? En modern kennelorganisation...

Riktigt otäcka exempel på vuxenmobbing...

Detta hade jag ingen aning om - hur skulle jag det? - när några hederliga, kunniga och rättskaffens domare, inom och utom Sverige, enträget bad mig att "informera mig om collie".

Upptäckte vips en mängd felaktiga och missvisande uppgifter och massa annan konstig "styrning" på SCK:s hemsida...

Skrev raskt ihop en historik med hjälp av hopsamlade fakta från SBK:s arkiv....

Sen brakade det hela loss...
Min lilla insats till collierasens fromma och till upprättelse för kvalitetsuppfödarna var ju egentligen väldigt blygsam.

Mest upprörande är nog tilltaget att ändra på standarden så att den bättre passade rådande ideologi...

SBK som specialklubb har ett betydande ansvar i detta. Vet man om det?



 
Ingen bild

Myrslokan

10 april 2009 08:50

Garttis til collieinsatsen! För visst är det din förtjänst att folk fått råg i ryggen och protesterar mot framavlandet av en MH-collie.
En liten reflektion bara: om alla de som skrivit under den stora annonsen - 46 kennlar - tagit med sig en till och åkt på årsmötet hade MH-fanatikerna aldrig kunnat ta över.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisbeth - 4 februari 2015 10:34


   Vi som  jobbat för tidningen hittar överallt i och utanförorganisationen och har decenniers erfarenhet av faktainsamling ochnyhetsförmedling. Men ack nej! Detta får vi inte ägna oss åt sen de senastetio åren. Medlemmarna kan ju störas i sin rosa...

Av Lisbeth - 26 januari 2015 08:18


    I dagar när pennor höjs mot skyn och millioner manifesterar för yttrandefrihet och pressfrihet, kan man bara konstatera att detta gäller inte den sfär där undertecknad tillbringat större delen av ett yrkesverksamt liv. Journalister är inte v...

Av Lisbeth - 4 november 2014 21:51


  We are in Love and the Love i have for you never change do you know that Love? i feel same here ok.. You are my happiness you always make me feel better I love you more ...

Av Lisbeth - 20 oktober 2014 13:38


    Supreme Champion Yffranes New Moon Rising JW COTY 1 2013 waiting in the wings for judges´decision together wirt Co-owner/Breeder Marina. Yes, "Mandy" was awarded "StockholmsMästare"   His son Yffranes Someone Special aka "Bonney" - our l...

Av Lisbeth - 1 oktober 2014 06:13


Our Kits 4 months of age: Yfffranes Someone Special & Yffranes Tommy-Gun     Photo by Kicki Thenberg ...

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards