Direktlänk till inlägg 26 mars 2010

Paragraph Panthers

Av Lisbeth - 26 mars 2010 22:29

idé & foto: Felix Nilsson

  


Nu ska jag skriva en sak som jag nästan aldrig sagt till någon (fast jag har kanske haft anledning att skriva något liknande på bloggen). I mitt jobb möter jag människor av alla sorter. Jag tycker synd om många av dessa. Det är resurssvaga stackare som önskar att de aldrig blivit födda. De är hundvärldens olycksbarn som alla hackar på. Det är inte deras fel att de ingenting begriper och att allting är åt helvete. Och alla andra, i egna ögon lyckade och väletablerade, som sitter ovetande på ulliga rosafärgade moln och aldrig anar ett knäpp. Vad har dessa gemensamt? Ni är lurade, grundlurade!


Alla äro förenade i den flock av fän vilkas avgifter och engagemang göder en hoper skitstövlar som skrattar hela vägen till banken... Det är de så kallade organisationskarriäristerna - en massa nollor med någon übernolla i spetsen - som förstör våra liv.

Alltså de självupptagna idioter som bara tänker på sina förmåner och titlar och prestige och makt och så kallad ställning. Åh Gud! Och statusmarkörer som årgångsviner och fet lön. Men jag då? Hur ska jag få en sportslig chans att leva, att kunna betala räkningar och handla djurmat? Gud vad jag är trött på alla chefer, svinpälsar och likställda! Som anser att de kan hunsa med andra bara för att de har det bättre förspänt. Det finns massvis med sådana figurer och man kommer aldrig åt dem, vilka missgrepp och katastrofer de än åstadkommer på grund av inkompetens och hybris och ren dumhet. Det är alltid sådana typer som skor sig på andra människor och/eller "glömmer" sina förpliktelser, och då INTE MINST betalning för hederligt arbete - som t.ex till Yours Truly. Grrrr....


Tillkännagivande: Nu är det dags! Kalla in Paragraph Panthers! Take no prisoners! Hit med Themis mantlar och peruker! Juridiskt ombud, dvs min advokat - det låter det! - är alertad och pigg på att ta sig an fallet. Yours Truly är härtill nödd och tvungen. Nån djefla ordning får det lov att vara!

Driv månglarna ur templet!  
 
Ingrid

Ingrid

26 mars 2010 23:55

På dom bara, morsan!

http://igurt.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Nilla

27 mars 2010 05:53

Du har mitt fulla stöd...Kram Nilla

 
Duritzan

Duritzan

27 mars 2010 20:25

Rätt ska vara rätt - helt klart. Och ett gjort arbete tarvar sin betalning! Den som däremot inte gör något konstruktivt borde gå hem och gömma sig med svansen mellan benen.

http://www.duritzans.se

 
Ingen bild

Anita W

28 mars 2010 18:49

Vad vore en general utan sina trupper? Men det är han som blir dekorerad!

Anita

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisbeth - 4 februari 2015 10:34


   Vi som  jobbat för tidningen hittar överallt i och utanförorganisationen och har decenniers erfarenhet av faktainsamling ochnyhetsförmedling. Men ack nej! Detta får vi inte ägna oss åt sen de senastetio åren. Medlemmarna kan ju störas i sin rosa...

Av Lisbeth - 26 januari 2015 08:18


    I dagar när pennor höjs mot skyn och millioner manifesterar för yttrandefrihet och pressfrihet, kan man bara konstatera att detta gäller inte den sfär där undertecknad tillbringat större delen av ett yrkesverksamt liv. Journalister är inte v...

Av Lisbeth - 4 november 2014 21:51


  We are in Love and the Love i have for you never change do you know that Love? i feel same here ok.. You are my happiness you always make me feel better I love you more ...

Av Lisbeth - 20 oktober 2014 13:38


    Supreme Champion Yffranes New Moon Rising JW COTY 1 2013 waiting in the wings for judges´decision together wirt Co-owner/Breeder Marina. Yes, "Mandy" was awarded "StockholmsMästare"   His son Yffranes Someone Special aka "Bonney" - our l...

Av Lisbeth - 1 oktober 2014 06:13


Our Kits 4 months of age: Yfffranes Someone Special & Yffranes Tommy-Gun     Photo by Kicki Thenberg ...

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards