Alla inlägg den 15 mars 2012

Av Lisbeth - 15 mars 2012 13:41



Den fina bilden från 30-talet på mina förfäder leder tankarna bakåt... Tyvärr kände jag knappast de som var före mina föräldrar.  Men föräldraskapet har jag bättre pejl på... Inga människor kunde vara mer olika...

 Mamma - en strävsam, duktig och plikttrogen liten smålänska. Kära mor var för det mesta gladlynt, sjöng och bakade. Hon inpräntade i oss barn sådant som "hel och ren", "gör det lilla du kan gör det villigt och glatt", "gör din plikt kräv din rätt".

 Farsan däremot... en stor, stilig och stark stockholmare - konstnärlig, duktig med att tälja och snickra, berättade roliga historier. Framför allt var farsan listig - idag hade man kallat honom streetsmart. Mina föräldrar hade naturligtvis mindre goda egenskaper vilka av pietetsskäl ej må nämnas här... Tyvärr gick även dessa i arv! Och så gick det ju som det gick!

Yours Truly är - må här konstateras - ett resultat av denna blandning. Jag är en tigerkaka! I detta snåriga inre rasar ständig en kamp om ytterligheter, vilket kan förklara en del tvära kast i tillvaron. Förhoppningvis brås döttrarna övervägande på sin far!


Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards