Direktlänk till inlägg 5 maj 2008

Trött

Av Lisbeth - 5 maj 2008 14:18

Solen skiner, det ena körsbärsträdet blommar, men Yours Truly är så trött, så trött, orkar ingenting... Morgonens dust med svensk sjukvård sög musten ur mig, det ena jag önskar är att ligga i min sköna säng och försöka låta bli att klia på ni-vet-vad.



Dessvärre har jag så mycket att göra, eller rättare, saker som bör tas itu med:



* Kratta bort hö och skräp från gården.



* Samla ihop nerblåsta grenar och bära bort.



* Borsta och kamma alla hundar som fäller, dvs samtliga.


* Borsta alla hästar (dito).



* Fortsätta inomhussaneringen; tömma andra delen på linneskåpet, skura skåpet och tvätta alla lakan.



* Tömma och bära bort den sista kvarvarande buren i Ingrids rum, flytta ett stort skåp därstädes samt dammsuga bakom detta.


* Betala räkning som jag misstänker förfaller inom kort.


* Göra prydligt paket av felexpedierad vara samt returnera.


* Ta itu med min deklaration som jag fått anstånd om (stööön!)



* Åka och köpa blommor till amplarna, plantera och hänga upp.


* Laga stängsel som fölet Viola rivit ner, samt snabla ihop elaggregatet.



* Husfadern kommer att förvänta sig middag idag. Har inte tid och ännu mindre lust till detta.

* Tjogtals människor, ifs trevliga, vill ha Adas valpar! Hur löser jag det? Småttingarna har ju inte ens fått ögonen än...



* Imorgon är det kurs, hur ska jag orka med det? Varken Gerda eller jag tycker det är kul längre. Funderar på att försöka byta kurs. Dessutom blir man numera deprimerad bara av att kliva in på appellplan. Den gränsar till Fängelset. Det kan ju inte SBK hjälpa, men i alla fall... Förut såg man inte anstalten, men skogsdungen mellan är kalhuggen, så nu stirrar man rätt in i en betongmur. Innanför denna dväljes landets sexualförbrytare. Visserligen kan man ställa sig med ryggen mot muren, men stället ger ändå konstiga vibbar.



* Enda ljuspunkten i denna vecka, som började så miserabelt, är att kolla på Ingrids valp på fredag. Att umgås med kulturellt orienterade människor samt se vackra hundar brukar pigga upp.


*Idag är det riktigt motigt! Får man be om en applåd?



 
 
Michelle

Michelle

5 maj 2008 18:12

Välkommen in i gänget. Tack och lov säger de ju att efter regn kommer solsken och det är väl vad man kan hoppas på.

http://www.nattsmygarns.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Nilla

5 maj 2008 18:59

Klapp klapp klapp klapp klapp klapp....*S*

 
Lisbeth

Lisbeth

5 maj 2008 20:32

Tack Nilla!
Du snappade det där med applåder... Känner man sig slut som artist är det ingenting som får igång en som tackfast handklappning...

Tack Ingrid!

Ska prova Roslagshälsan

http://ulvus.bloggagratis.se

 
Nilla

Nilla

5 maj 2008 22:03

Lisbeth, sätt dig ner vid valp lådan böj ner huvudet & lukta på dom små liven, andas in djupt & stäng ute bekymer & elände, njut av valpisarna, det är 4 nya liv som bara har börjat sin resa & dom kommer att få en underbar start hos dig!!

Njut av livet & bara lev!

Kram Nilla

http://vastgotaspets.bloggagratis.se

 
Lisbeth

Lisbeth

5 maj 2008 22:12

Pernilla,
ibland tror jag att du är den snällaste, mest bussiga tjej som jag träffat på... på mycket lång tid...

vilken tur att vi hittat ett sätt att kommunicera och så bra det blev till sist.

Hoppas jag får träffa dig nån gång!

Återgäldar gärna kramen

http://ulvus.bloggagratis.se

 
Nilla

Nilla

6 maj 2008 08:01

Klart att vi ska träffas!! Så som du & jag har tjötat & tjaffsat med varann så skulle det vara en synd att inte träffas, jag ska ju till WDS....Ska du??

Kramen

Ps Hoppas att du satt läääänge i går i valp lådan Ds

http://vastgotaspets.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisbeth - 4 februari 2015 10:34


   Vi som  jobbat för tidningen hittar överallt i och utanförorganisationen och har decenniers erfarenhet av faktainsamling ochnyhetsförmedling. Men ack nej! Detta får vi inte ägna oss åt sen de senastetio åren. Medlemmarna kan ju störas i sin rosa...

Av Lisbeth - 26 januari 2015 08:18


    I dagar när pennor höjs mot skyn och millioner manifesterar för yttrandefrihet och pressfrihet, kan man bara konstatera att detta gäller inte den sfär där undertecknad tillbringat större delen av ett yrkesverksamt liv. Journalister är inte v...

Av Lisbeth - 4 november 2014 21:51


  We are in Love and the Love i have for you never change do you know that Love? i feel same here ok.. You are my happiness you always make me feel better I love you more ...

Av Lisbeth - 20 oktober 2014 13:38


    Supreme Champion Yffranes New Moon Rising JW COTY 1 2013 waiting in the wings for judges´decision together wirt Co-owner/Breeder Marina. Yes, "Mandy" was awarded "StockholmsMästare"   His son Yffranes Someone Special aka "Bonney" - our l...

Av Lisbeth - 1 oktober 2014 06:13


Our Kits 4 months of age: Yfffranes Someone Special & Yffranes Tommy-Gun     Photo by Kicki Thenberg ...

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards