Alla inlägg den 3 april 2013

Av Lisbeth - 3 april 2013 08:50

 

efter den Tid som flytt... Yours Truly är rätt gammal. Allting är ju relativt, men jag har sett och erfarit det mesta - I´ve seen and done it all... Mitt liv har fört mig tillsammans med åtskilliga intressanta personer, till och med många av samhällets främsta. Som att vara någon slags Lifvets tennisdomare ungefär.. Visserligen ser man ju helst framåt, ej tillbaka."Nur die Dunkelmänner blicken zurück", som Nietzsche så träffande fick till det.

 Att vid 60+ års ålder plita på sin lefnadsbeskrivning för med ens tanken på livet efter detta. Plötsligt kan en tegelpanna lossna från det gamla huset och slå en i huvudet, en knäppis på stan få för sig något och ta fram stiletten eller en förfärligt stor skuld förfalla - och man ligger där i en kartong med svenska folkets kransar över sig. Man kan undra vad som är meningen med det hela? Låtom oss ge fullständigt fan i att resonera om livets mening! Kanske borde man skynda sig att kratta ihop vad som går att rekonstruera av de senaste 60 åren.? Your Truly anser sig böra förutskicka dessa anmärkningar på det att världen ska få någon aning om mina synpunkter på tillvaron...

Som ju alltid när man skriver böcker så ska det först till ett synopsis. Har tänkt mig det ungefär så här:

40-talet: Blir född, barndom

50-talet: skolgång

60-talet: arbetsliv

70-talet: familj

& C, & C...

Det här låter ju inte ett dugg spännande! You haven´t seen nothing yet....

 

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards