Alla inlägg den 22 september 2006

Av Lisbeth - 22 september 2006 13:31

Körde till sopstationen med bilen full med säckar. Det är alltid lika spännande att därstädes se jäktade storstadsbor som försöker backa med släp, mm.Svingade mina säckar och gjorde upptäckter. Sen jag blev hästägare har Yours Truly blivit en ny och många gånger bättre människa...Kan t. ex. göra saker som jag inte kunnat på åratal. Ischiasen är på retur! Det måste bero på att hästskötare tvingas göra rörelser som man normalt undviker, för att det tar emot. Och skulle krafterna tryta så har man alltid något stort d.v.s hästen att hålla i.Damer i min ålder brukar ordineras stavgång och lerinpackningar. Dit kommer jag aldrig. Kanske läkare borde skriva ut ponnyhästar på recept, ha ha!Sen börjades det... Skulle tanka bilen, manicken slök min sedel, men tji bensin. Nästa mack var trasig. Först på 3:e stället gick det att slanga i soppa. Körde i ursinnig fart till apoteket. Det var stängt. STÄNGT!!!! Apotekare Gorton på Kvarnen i Solna måtte rotera i sin grav. Utanför det tillbommade apoteket stod förvirrade gamlingar. Jag förstår dem. Läste det finstilta på ett bleklagt meddelande. Lunchstängt p.g.a personalbrist!!!! Funderade en sekund på att hoppa över disken och erbjuda mina tjänster (sex år i branschen inkl tre år på Kvarnen) men avstod.Sist jag försökte apotekshandla var det också stängt, då var det ombyggnad som gällde och kunder hänvisades till sjukhusapoteket. Kan detta vara tillåtet? Allmänfarligt? Jag menar det är en monopolverksamhet och kunderna är ofta både klena och skröppliga. Sen har vi logistiken. Det finns ETT apotek (+sjukhusapotek) som ska betjäna inte bara stadens befolkning, utan också befolkningen i Stockholms läns till ytan största kommun, där många innevånare bor åtskilliga mil bort. Man kanske måste ta färdtjänst eller åka bussen. Då kommer man in till staden men inte alldeles självklart kan man ta bussen hem. Big deal!En annan samhällsfunktion som nästan inte finns längre är posten. Fick lapp i brevlådan om att paket fanns att hämta hos ICA-handlare 15 kilometer bort. Åkte dit, paketet hade inte kommit. Sverige är fantastiskt!Lisbeth

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
<<< September 2006 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards