Alla inlägg den 25 september 2006

Av Lisbeth - 25 september 2006 09:59

Agneta Reis ringde i morse och tillkännagav att man sopat rent på Åland, d.v.s.både certen & CACIB, BIR & BIM till kennel Nalinas hundar. Välförtjänt och stort grattis! Det var åratal sedan jag ställde ut utomlands men minns känslan när man kom hem fullastad med fina priser och taxfria gotter. Nu talas det om att såväl Pigge (tibetansk spaniel) som perser-Emma ska åka i öster- och västerled. Visst vore det roligt! Men med vadå?Jag är för ögonblicket lagfaren ägare till tre bilar, men vad hjälper det? Ol´Blue körs av husfadern, Röda Faran står fortfarande på verkstan och Vita Viskningen håller nog inte för några längre utflykter. Gruvar mig för att ringa Bilcentralen för att få domen; hur mycket kostar V V att få i besiktningsbart skick? Allt under 10.000 får ses som ren bonus.I min bortvaro hade min käre make städat (där jag missat?!) samt gjort andra förbättringar, bl.a sågat bort den stubbe som är orsak till min nuvarande olycka.Jag har inte kunnat förmå mig till att sätta på pränt alla mina dumheter, men det är lika bra att redogöra för dem. Här finns lärdom att dra!I korthet går de (dumheterna!) ut på att Alice trampade mig och resultatet; en stor blåröd hov på foten och stortånageln väck. Det gjorde satans så ont! I ett tillstånd av hypertension skulle jag flytta bilen och hade glömt eller förträngt att kylarskärmen hängde ner lite efter en tidigare habrovink. Den lilla stubbe som jag normalt elegant grenslade hakade fast undertill. När jag så backade sa det Ritsch-ratsch-fillibom-bom-bom och där stod Röda Faran plötsligt utan nos!Jag har trivts bra med våra små fordar, de startar snällt och är billiga att köra. Men inte direkt sjunger det av gedigen plåt när man smäller igen bildörren. Ack forna tiders automobiler! Dyra och törstiga visserligen, men... O du sköna Packard Patricia hade inte tappat stötfångaren för en liten stubbe!Sens moral; gå aldrig in i en hästhage i sandaler!Lisbeth

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
<<< September 2006 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards