Alla inlägg den 17 december 2011

Av Lisbeth - 17 december 2011 09:02

  

 Nu är helgens sprudlande champagnegalopp ett varmt och glittrande minne blott - the house is back to its usual mess...Totalslabbigt väder; blåsigt, regn, mörkt... Tänker inte sticka ut näsan mer än nödvändigt!

För några år sedan samma dag skrev jag, mitt världsliga kräk, en liten önskelista. Intressant att se vilka av förhoppningarna som faktiskt slog in. De "inslagna" inom parentes:

 ***Fader Vår, se till Din tjänarinnas ringhet. Jag gör faktiskt så gott jag kan. Även om det smärtar mig att erkänna att ibland, men bara ibland, blir det inte så bra. Kan Du i Din allvishet ta och för en gångs skull bortse från mina ofullkomligheter och andra svepskäl.

 Jag är duktig och flitig, betalar mina räkningar i tid (i stort sett och om jag kan), gör med nit mina arbetsuppgifter (om jag har några..)och det i tid (också i stort sett), kommer ihåg att gratulera dom som vi får spö av i utställningsringen, när det nu blir igen - någon gång i framtiden?, (det blev en hel hoper cert och BIS annat lullull!- fast inte i hundutställningsringen utan med katt!!!) städar så mycket som jag hinner och orkar, och försöker vara glad eller åtminstone hövlig, även mot dem som inte förtjänar det.

 Och - framhålles det - slösar inte bort pengar och hälsa på fåfängligheter, går inte på krogen, skyr Sturm & Restaurang och annat fördärvligt rummel...Kan Du dessutom kasta en blick på och NOGA överväga nedan lilla önskelista, så vore det fint!

* Först och främst önskar jag hälsa och välgång för min familj. Den består av goda och förträffliga personer, vilket Du väl vet. (Allt inte är den bästa av världar..)

* Jag vill också önska hälsa och allt gott för de personer som jag räknar som mina vänner, de är några stycken. (Har blivit av med en del vänner och fått många nya!)

 * Sedan önskar jag att våra djur får fortsätta att må bra och trivas här. (Prima liv!)

 * Jag hoppas sedan innerligt få kläm på hur det fortsatta(?) hunderiet ska bli? (På hundfronten intet nytt)

 * Jag ber att den tand som bets av i somras - och som nu gör helvetes ont! - icke måtte utveckla värre tandvärk, ity det finns just nu inte tid (och kanske inte råd?) att gå till tanddoktorn. (Fick såväl tid som råd att fixa garnityret!) Ja, det är vad som står närmast för dörren.

 * Jag önskar fortsatt snurr på restaureringen av hemmet! Än så är det långt till vår´n, så creme de la creme - målning och tapetsering - får väl anstå till nästa sommar?(Houseimprovements gick framåt, investerade i 10 l färg, målade allt inomhus sommaren innan, husägaren målade utomhus denna sommaren baksidan... Det går långsamt fram...Vi har iaf ny infiltrationsbrunn!)

 * Skulle också någon gång vilja åka tillbaka till England och kolla alla favoritställen, men främst också titta på mina älskade pekingeser för att få kläm på om det verkligen är så illa ställt som beskrivits. För artighets skull har Yours Truly vägrat att tro på detta! (Ingen utrikesresa i sikte - för egen del - men far har fått en Englandsresa i present! hoppas innerligt att han kommer iväg på den!)

 *Jag önskar bli av med det fula hennaröda i håret, att det nya vackert silvergråa växer ut så jag jag kan sätta upp det i riktig hårkorg och dymedels se åstundat vis och värdig ut. (Är nu vackert silverhårig och mycket nöjd med detta. Behöver inte sätta upp håret - kör med samma som på Tony O´Sheas berömda bild, som hänger på Gt Strand St i Dublin, duger gott för en "barfotareporter" - originalet gåromkring i sitt lilla pörte och är rätt nöjd med det mesta - mest bättre hälsa, av med rygg-benont, vilket hänger ihop med nergådda 10-12 kg - INGET gör så mycket för självkänslan! Det - och kattungen Mandys bedrifter är väl vad jag är mest nöjd med för året som varit. Har f ö fått mer än väl min beskärda del av spänning i tillvaron - förhoppningsvis det som håller en pigg å rask.. *LoL*

 * Så skulle jag förstås gärna vilja ha en Ford Flexifuel. (Fick mina fina bil - Hurra!)

  *liten extrabonus någon gång i framtiden - och om det inte är för mycket begärt, så skulle jag väldigt gärna vilja ha en särskild liten en, behöver inte vara svart, även randig vore ypperligt! Den behöver heller inte vara jättestor, lagom för plats i en cykelkorg, det räcker fint för mina små behov. (Det blev "en liten en" men inte som tänkt var utan en egenuppfödd KATT - och vilken katt!)

 * Har ett stort önskemål som är nytt fr i år - ny dator! (Det blev en ny dator).

* Nytt för i år är en from förhoppning att det äntligt koms till skott på projekt- och anställningsfronten - vilket alltså förväntas omfatta Yours Truly... Är utled på att vara s k ekonomiskt beroende!  Avgörs väl denna vecka via extern finansiär.

Det var det hele! Amen. 

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards