Alla inlägg den 4 maj 2012

Av Lisbeth - 4 maj 2012 09:11

Såg att dyraste konstverket "Skriet"    av Edward Munch nu sålts på Southeby´s I New York for rekordsumman $107 miljoner (med provisioner etc. c:a 800 miljoner). Begrundade detta några ögonblick...

Yours Truly har naturligvis en "egen Munch" som sålunda inspirerad visualiserar människans ångest och fasa.   Contemporary Art; ett verk av en av de främsta expressionisterna, Patrick Graham.  The Approach (for Father Munch) - 1983 olja 94 1/2 x 94 cm The Octagon Gallery, Belfast  Nu i privat ägo. (L. Högman). Tog mig före att studera vad Graham´s verk betingar på dagens konstmarknad... Kanske kan jag kränga min fina tavla och på så vis lösa alla mina problem..? (Den eviga optimisten). Studerade priser medan det susade för öronen. Fick faktiskt gå och lägga mig en stund..    

Så här skrivs det bl.a på nätet om konstnären:    Patrick Graham's unprecedented impact in Ireland has frequently been noted. More remarkable however, is the fact that in an unparalleled period of art world celebrity promotion from the art centers of Germany, Italy and of course New York, Patrick Graham, a somewhat reclusive artist working in Dublin, has progressively made a dramatic impact outside of Ireland. To further confound this scenario, Graham's reputation has progressively spread in America prior to his works being exhibited in the "obligatory" New York arena. Even so, he has attracted the attention of some of the leading art critics and historians, colleges and museums.

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards