Direktlänk till inlägg 21 mars 2009

FREE - at Last!

Av Lisbeth - 21 mars 2009 13:06

Å äntligen! Klar med alla texter - fem feta artiklar med vidhängande smånoter. Hurra! Vore det nysnö skulle Yours Truly springa ut i snön och göra änglar... Nu får jag nöja mig med en imagniär klackspark ...




Vilken vecka detta varit! Jobba, jobba - i princip utan sömn och med oändliga strul. Först kom det in fel underlag, så fel person blev intervjuad, sånt som bara inte får ske. Plus en hel värdelöst dags arbete till ingen nytta... Tvingades att göra en pudel, ja en hel storpudel, be om ursäkt, etc. Den underbara människan i andra änden sa tröstande: Ja, men vi hade ju i alla fall ett väldigt trevligt samtal...




Nästa intervjuperson befanns vara i USA! Grubbel, forskning...




Telefonkontakerna fick nekros... Panik!




Nå det löste sig via mail. Puh!




Nu ska jag städa, städa, städa! Far kom hem från staden medförande blommor som inspiration för hemmets pynt, samt wienerbröd. Vi har fikat och han är ute på hundpromenad. Solen skiner!




Och så ska man väl tänka på en trevlig och näringsriktig middag, det har inte blivit så mycket bevänt med sådant den senaste tiden. Kanske far bjuder på liten virre, det skulle sitta bra. Och sen vill jag sova, sova...



Apropos whiskey så kom jag att tänka på en händelse som förmodligen är berättad tidigare: Lärde mig visdomsord i Dublin en sen vinterkväll. Yours Truly stod ensam vid en taxistolpe när en rånare dök upp. Rånaren hade lite dåligt med tänder, så jag hörde inte vad han sa. Dessutom nådde rånaren mig till axeln. Böjde mig artigt fram och sporde vad som kunde hjälpas till med? Det hela slutade med att rånare och jag gick på lokal och redde ut saken. Där blev vi bästisar!








Rånaren: Love, you´re one in a million. Jayses, I could fuckin well marry you anyday!








Yours Truly (to cause a diversion): What do you drink?








Rånaren: Anything yellow!








Det tycker jag var höjden av visdom, så denna kloka levnadsregel har jag levt efter sen dess.







Vi går mot ljusare tider (förhoppningsvis!) Snart är det vår!




Bilden visar Ulvus västgötaspetsar vallandes ston med fölungar på Liljegårdens stuteri. Så våra vovvar är duktiga på mångahanda vis!


***


Slutar med slutorden i Macbeth, vilket jag tycker är passande:


Duncan:


That calls upon us, by the grace of Grace





We will perform in measure, time, and place.





So thanks to all at once and to each one,





Whom we invite to see us crown'd at Scone.

 
 
Nilla

Nilla

22 mars 2009 07:28

Ser härligt ut!!!

http://vastgotaspets.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisbeth - 4 februari 2015 10:34


   Vi som  jobbat för tidningen hittar överallt i och utanförorganisationen och har decenniers erfarenhet av faktainsamling ochnyhetsförmedling. Men ack nej! Detta får vi inte ägna oss åt sen de senastetio åren. Medlemmarna kan ju störas i sin rosa...

Av Lisbeth - 26 januari 2015 08:18


    I dagar när pennor höjs mot skyn och millioner manifesterar för yttrandefrihet och pressfrihet, kan man bara konstatera att detta gäller inte den sfär där undertecknad tillbringat större delen av ett yrkesverksamt liv. Journalister är inte v...

Av Lisbeth - 4 november 2014 21:51


  We are in Love and the Love i have for you never change do you know that Love? i feel same here ok.. You are my happiness you always make me feel better I love you more ...

Av Lisbeth - 20 oktober 2014 13:38


    Supreme Champion Yffranes New Moon Rising JW COTY 1 2013 waiting in the wings for judges´decision together wirt Co-owner/Breeder Marina. Yes, "Mandy" was awarded "StockholmsMästare"   His son Yffranes Someone Special aka "Bonney" - our l...

Av Lisbeth - 1 oktober 2014 06:13


Our Kits 4 months of age: Yfffranes Someone Special & Yffranes Tommy-Gun     Photo by Kicki Thenberg ...

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards