Alla inlägg den 3 november 2011

Av Lisbeth - 3 november 2011 14:41

  

 Skymningsljusets grå fingrar kväver den anemeniska höstdagern (skickligt!).. Yours Truly begrundar sitt Lifv... I den kalla månens sken glittrar finforden utanför och skall på något vis betalas... Ett långt och omväxlande liv har lärt mig att sluta ängslas...(fast det gör jag ändå förstås) - i slutändan reder det upp sig (hoppas jag!) Det här är inget nytt för mig. Åtskilliga gånger har tillvaron raserats runtomkring och den enda som sitter kvar i orkanens öga - till synes pigg och kry - det är lilla ja! Så man har vant sig vid att någon däruppe verkar gilla mig... Eller också är det bara ren tur! Men det gäller att överleva tills den nya sköna tillvaron materialiserar sig i form av likvida medel! Och under tiden ska div s k hedersskulder betalas... Suck! Satt och funderade på om det fanns några människor som är skyldiga mig pengar? Kom på att det är faktiskt är ett antal 100.000-tals friska kronor som med lite energi skulle kunna indrivas! Blev mycket upplivad vid denna tanke! Men ack! Gånge denna kalk ifrån mig! Det är ädlare att givfa än att taga... Jaga folk med blåslampa är inte direkt min grej! Man får hitta på något annat... Hi hi... (Här hängavs åt byggande av vackra luftslott..!) Som idog sagokonsument lärde man sig redan som liten tulta att för eller senare kommer prinsen i den gyllene rustningen ridande på sin äldle springare och räddar den av Ödet Utvalda (dvs Mig!) till en bättre tillvaro. Det gäller bara att se tillräckligt vän ut... En annan kan utan svårighet föreställa Värnlöst Fruntimmer och detta con amore...En modernare variant av riddare eller hellre räddare kanske dyker upp - loaded with Tax-free money and stuffed Toy Camels... Ho vet vad som händer i morgon.. eller nästa vecka..? Det är ju det som gör livet så spännande..!


Av Lisbeth - 3 november 2011 06:01

Även om det är svårt att tro på Sommaren just nu i denna absolut kolsvarta men trösterikt milda November - kära vänner... Håll ut! Snart Vänder Det... Sommar, Sol på verandan, Semester och morgontidning att avnjuta. Härifrån till Ledigheten! Ville bara påminna om det... Tjo från Lisbeth.



PS Den Ledige är Boa (svärson) tillhörande Marina (dotter) fotograf deras gemensamma son Felix (barnbarn)

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards