Alla inlägg den 5 november 2011

Av Lisbeth - 5 november 2011 22:06

... i Bromma. Vår stolthet Ch Yffranes New Moon Rising har just erövrat sitt försts Int cert...   Vår Grand Int Ch Ormeryds Clint Eastwood fick Surpreme cert. Övriga vinnare är hänsynslöst snott från co-owners FB-sida. Häpp:

Resultat TopCat Stockholm
Vuxen hane Miro El dorado 
Vuxen hona Maradan A-Niebla
Junior Athelstones Sucker Punch
Ungdjur Athelstones Jesus Christ!
Kastrat hane Eddore Pumkin Bear
Kastrat hona Hassellidens Blue Brezina
38 anm 4 Abs?
Domare Raymond Saetre & Gerardo Fraga y Guzman


Av Lisbeth - 5 november 2011 06:39

   När jag var liten var Mandrake min favorit bland seriefigurer. Den eleganta magikern i det godas tjänst iförd slängkappa, frack och med tangorabatt och evigt välpomaderat hår. Han löste alla problem inför mina förtjusta 10-åringsögon på ett helt suveränt sätt:Mandrake gör en magisk gest...

Vips var de dumma och elaka människorna borta, rättvisan hade sin gång, problemen lösta och bovarna inburade. Ack hur jag önskade mig vara Mandrake!


När så vår kattunge Mandy visade sig vara en kattpojke och inte den hona som vi (jag!) felaktigt könsbestämt, ja, då står man där inför ett namnproblem... Flera fina förslag inkom från den engagerade läsekretsen. De flesta dock redan upptagna av andra djur och på så sätt oanvändbara. Gudrun löste det hela genom det geniala förslaget Mandrake, med Mandy som kallnamn - vilket Mandy redan var van vid. Perfekt! Tack Gudrun! Både Marina och jag tyckte det var en bra lösning.

Visserligen kallas Mandy aldrig något annan än sitt tjejnamn... men nu ser han så manlig ut så han behöver ingen namnförstärkare..!


De senaste åren har Yours Truly önskat sig ha något av Mandrakes magiska kraft! Saken var den att vi som jobbade på "förra" tidningen inte (längre) fick några pengar för arbetet. Pengarna hade nämligen tagit slut...

Detta var vedervärdiga omständigheter, men som det heter - jobbet måste göras... En handfull plikttrogna och nitiska murvlar stretade på - tidningen först! I slutändan och i praktiken innebar detta (vilket vi var väl medvetna om!) en kvartal utan lön... Det är en ansenlig tid - tänk efter: fjärdedel av året!

Det blev såklart surt efter! Alla har F-skatt innebärande att skatt och egenavgifter betalas efter en i förväg uträknade mall - oavsett om inkomsterna infinner sig eller ej. Jag skattade för intäkter som inte fanns. Skattmasen ville ha sitt - annars blir man av med F-skattsedel och då får man inga framtida jobb - eftersom ingen vill ha en A-skattande frilans...Betalte alldeles för mycket skatt... blev med tiden rätt fattig... För den som inte har erfarenheter av been hard up - eller - Going To The Dogs - kan jag tala om att det är hemskt!

Hur skulle jag kunna veta att en mänsklig välgörare (som här ska förbli anonym) väntade runt hörnet...? Den goda människan inträder inom kort i min värld med jobb och nya idéer & friska pengar, allt enligt löddrig mobiltelephone...Precis vad jag så väl behöver!

Det kändes som rena trolleriet... Tar inte ut något i förskott  men... visst kan man jubla lite tyst för sig själv! Själv åker jag mand Mandy på Show..!  

Mandrake hade gjort en magisk gest...

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards