Alla inlägg den 24 januari 2012

Av Lisbeth - 24 januari 2012 07:41

  Med en väl ordnad dålig ekonomi har man anledning att vara ständigt på hugget... Av en händelse dyker det upp ett bekant namn på listan över de värsta betalningssyndarna i reklam- och mediebranschen. Dagensmedia.se har, med utgångspunkt i Upplysningscentralens branschrapport, tagit fram listan över medie- och reklambranschens värsta betalningssyndare.
http://www.dagensmedia.se/nyheter/byraer/article2441497.ece  Och vad skådar man där om inte det företag som utmanövrerade min tidigare uppdragsgivare, medförande att vi alla d.v.s journalisterna, blev av med sina jobb...13 betalningsanmärkningar på sammanlagt 2,4 miljoner kr... Senaste var i höstas... Ska inte tidningsägaren (organisationen som skriver avtal med den som ska göra tidningen) ha koll på sådant..?  Spåren förskräcker... För några år sedan lyckades samma organisations ledning anställa en adminstrativ chef som så småning avveka utomlands med i runda slängar någon miljon av förbundets pengar...! Kan man verkligen anförtro åt styrelsen för en hundklubb att göra upphandling och hantera många miljoner av medlemmarnas pengar..? Finns skäl att tänka även på sådant så här i årsmötestider...!

Av Lisbeth - 24 januari 2012 06:34

  Påmindes om att samma dag som idag, fast för några år sedan, fick jag ett brev. På kuvertet stod det prydligt präntat mitt förnamn "Lispett". Är det inte underbart? Precis som jag känner mig (och ser ut/låter?). Hädanefter ska jag skriva mig Lispett Den Läspe & Halte (f.d.) uppfödare av gråspettar. Inga människor kan ta fel... Ett par av mina utrikes bekanta tror att jag heter Lisbert..Vad är det för fel på mig..?

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards