Alla inlägg den 8 januari 2012

Av Lisbeth - 8 januari 2012 09:14


  För precis ett år sedan skrevs på bloggen om Travis ödesmättade Sixteen Tons som Tennessee Ernie Ford spelade in1955 och fick en megahit:  Another day older and deeper in debt...

Lifvet är väl inte riktigt som man tänkt sig... Just nu håller k. far på att elda upp resterna av lekstugan... För den som i likhet med Yours Truly har en fallenhet att se tecken i skyn är detta dead symbolic.. För den som är pragmatiskt sinnad är det hela utmärkts och inte alls sentimentalt och sorgligt - man blir av med skräp på gården... Iaf fn några små dagliga fall framåt...


Dagarna äro laddade, som W. C. Fields fick till det: Fraught with eminent peril... 

To cause a diversion, alltså kasta såväl Gloom som Doom över ända, tog Ingrid och mor och åkte till Stockholm i akt å mening att se utställningen AfghanistanEtnografiska museet därstädes - vilket tidigare bildinlägg visar...

För att ha något konkret mer än visuella minnen inköptes ett par örhängen i museets shop - exakta repliker av utställda föremål... Tycker det är något rörande med tanken på en afghansk guldsmed som för 1000 år eller mer satt och ur en tunn guldplåt stansade ut smycken för kvinnor att pryda sig med och krönte skapelsen med en liten pärla... Evig är människans längtan att pynta med kostbarheter...Och dessa voro oemotståndliga i sin sublima enkelhet!

Även Ingrid fick ett par hängen och nöjda med vår dag foro vi hem..

Nu är det så att Yours Truly är storkonsument av örhängen... lyckas alltid tappa det ena i paret..

Men det här ville jag verkligen vara rädd om... alltså...ha håret uppsatt - dels kommer örisarna till sin rätt, dels trasslas de inte in i lockarna och riskerar att tappas... komma ihåg att ta av örhängen före sänggåendet... inte ha hängen på när man drar kläder över huvudet... etc. Mycket pyssel med det där, men jag gillar som sagt vackra smycken och speciellt då örhängen.

Naturligtvis glömdes dessa försiktighetsåtgärder och vips var det ena hänget borta..! Gone... out of the picture...! Ibland blir jag så trött på mig själv att jag kan kräkas..! I min föreställningsvärld var jag därmed också av med min Lycka - då hänget inköptes som Minne av min Uppiggningsresa - hänger ni med..?

Så jag gick och lade mig och drog täcket över huvudet...  Ajö dumma värld..! Make it go away!

Knäppte faktiskt händerna - ja, det var lite ovant... förhållande med vad som ovan är fungerar sporadiskt - lite a la Farmor och Vår Herre... 

Sade tyst och innerligt: Snälla Gud - kom loss nu! Låt mig få mitt öris tillbaka så lovar jag uppriktigt och innerligt att göra allt för att vara en god eller ivf helt OK människa! Alternativt att ligga här i fosterställning är det ju inte direkt någon nytta med..!

Och hur det nu begav sig så hämtades ur denna andliga övning lite kraft... Nu vidtogs beväpnad med ficklampa en metodisk rekonstruktion dagens rörelsemönster.. Och si! Det afghanska hänget är åter på plats... Trolleriet dvs uppiggningen fungerade vips... Så nu har jag min Lycka tillbaka... har jag intalat mig..!

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards