Direktlänk till inlägg 3 april 2007

New Dawn

Av Lisbeth - 3 april 2007 09:43

Mars is gone, I´m glad it´s over. It has been nothing but trouble & misery... I've been shat on & spat on & raped & abused... iaf bildligt menat.Ny månad och nya friska tag! Få se nu... snart är det Påsk! Här ska städas, pyntas, djurmat ska bunkras, fakturor skrivas, försändelser skickas. Har upptäckt att Yours Truly är en ekorrnatur; är mycket bättre på att SKAFFA saker; djur, bilar, penningar, saker som jag oundgängligen måste HA. Är däremot helt kass på att göra av med grejor (utom just penningar!), skicka iväg kuvert med Viktig Information, paket som utlovats, etc.Så här finns ALLT! Vi börjar bli ganska trångbodda.Gladde mig åt Höök-DVD:n som snälla Astrid & Jocke ordnat. Inte för att det är världens bästa deckare, men gillar den norrländska miljön, känner mig hemmastadd på något vis. Skulle faktiskt kunna tänka mig att flytta norrut om det blev nödvändigt. Det kan det bli fortare än kvickt. Snikna profitörer har sålt all mark runt oss, snart börja man bygga 3 villor tvärsöver vägen - i MIN skog! Och 16 (!) villor i skogen mellan ena grannen och skolan. Hur ska de alla få plats? Grannen har inlagt besvär, åberopande trafikproblem, utfarter, men för fågellivet vid sjön, etc. Jag pessimistisk. När det är frälsta själar, Mammons trälar som står för intressena så brukar den häckande rördrommen väga lätt. Märker att jag kommer att sluta som den sura och cyniska polisen Hall i Höök. Han som har spydiga kommentarer om det mesta, men som i slutändan iaf är hederlig samt en BRA snut!

 
 
Ingen bild

Gudrun

3 april 2007 11:37

Det där med prylar...
Efter div flyttar, försäljningar och dödsfall räknade vi husgeråd i mängder och fann 8 osthyvlar och 11 stekpannor. Det manade till eftertanke och numer försöker jag hålla mig till: inte en pryl in utan att något bäres ut.
Det är lätt att fastna i prylträsket, speciellt om man har utrymme. Och så kan man ge sig attan på att det man gör sig av med behöver man alldeles säkert veckan efter.

Gunvald är verkligen en söting. Jag kan se honom i ringen då han verkligen visade upp sig med fantastiska rörelser. Han har sväv! Och utstrålning!
Synd att man inte har en tik, som skulle passa honom. Med Märta skulle det väl både bli inavel och linjeavel. Det blir väl att skaffa en till då...
Gudrun

 
Lisbeth

Lisbeth

3 april 2007 13:32

Med prylar menar jag såna njutningsmedel för överklassen som vi inte har; DVS-spelare, TV-spel, bubbelpool, partytält (fast det verkar ju rätt praktiskt förståss), studsmatta (ser roligt ut!), mixermaskin, platt TV, plattlös spis (vet ej vad den heter), & C & C - det finns säkert massor mer som jag inte ens känner till. Man behöver inte allt sådant som kom till efter typ 1970.

Men vi har ändå otroligt mycket grejor efter flera dödsbon + 3 vuxna barns olika flyttningar har det blivit ett par kompletta uppsättningar 2 r + k. Och inget får avyttras av sentimentala skäl!

http://www.geocities.com/ulvuskennel

 
Ingen bild

Ingrid

3 april 2007 19:36

VA?? Ska dom bygga äcklig villor i MIN skog?? Ska några svenniga barnfamiljer glo in på er tomt?
*rys*

 
Ingen bild

Mamma

3 april 2007 22:36

Ja, förhoppningsvis ligger villorna längre bort än glo-in-på-tomten-håll. Har iaf kollat var Höök spelades in. Det är vansinnigt långt norrut, men är fortfarande tänd på miljön. Hänger Du med? Såna som Du och jag kan alltid knega varsomhelst.

Har sett senaste avsnittet hos Agneta. Det tar sig!

 
Ingen bild

Ingrid

4 april 2007 10:16

Jag har sagt det förut och jag säger det igen: placeras villorna för nära så kedjar jag fast mig vid grävskopan!

 
Britta

Britta

4 april 2007 22:29

Jag förstår precis hur du känner det angående eventuellt villabygge.
Mandrom bor visserligen precis i utkanten av ett område, men mitt hus är sist på gatan och vätter utåt stora Brunna gärde. Där finns inget annat än gräs, träd, fasaner, rådjur, harar och en och annan älg.
Vad har vi nu fått ca 75 meter till vänster om tomten - jo LIDL!! En j-a LIDL-LADA!!!! Sug på den du!

http://www.oxberget.se

 
Lisbeth

Lisbeth

4 april 2007 22:50

Britta! Du tänkande & kännande medsyster! Ber att 4-falt få kondolera för LIDL-ladan! Den slår faktiskt det mesta i villaväg...

http://www.geocities.com/ulvuskennel

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisbeth - 4 februari 2015 10:34


   Vi som  jobbat för tidningen hittar överallt i och utanförorganisationen och har decenniers erfarenhet av faktainsamling ochnyhetsförmedling. Men ack nej! Detta får vi inte ägna oss åt sen de senastetio åren. Medlemmarna kan ju störas i sin rosa...

Av Lisbeth - 26 januari 2015 08:18


    I dagar när pennor höjs mot skyn och millioner manifesterar för yttrandefrihet och pressfrihet, kan man bara konstatera att detta gäller inte den sfär där undertecknad tillbringat större delen av ett yrkesverksamt liv. Journalister är inte v...

Av Lisbeth - 4 november 2014 21:51


  We are in Love and the Love i have for you never change do you know that Love? i feel same here ok.. You are my happiness you always make me feel better I love you more ...

Av Lisbeth - 20 oktober 2014 13:38


    Supreme Champion Yffranes New Moon Rising JW COTY 1 2013 waiting in the wings for judges´decision together wirt Co-owner/Breeder Marina. Yes, "Mandy" was awarded "StockholmsMästare"   His son Yffranes Someone Special aka "Bonney" - our l...

Av Lisbeth - 1 oktober 2014 06:13


Our Kits 4 months of age: Yfffranes Someone Special & Yffranes Tommy-Gun     Photo by Kicki Thenberg ...

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24 25
26
27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards