Alla inlägg den 3 april 2007

Av Lisbeth - 3 april 2007 09:43

Mars is gone, I´m glad it´s over. It has been nothing but trouble & misery... I've been shat on & spat on & raped & abused... iaf bildligt menat.Ny månad och nya friska tag! Få se nu... snart är det Påsk! Här ska städas, pyntas, djurmat ska bunkras, fakturor skrivas, försändelser skickas. Har upptäckt att Yours Truly är en ekorrnatur; är mycket bättre på att SKAFFA saker; djur, bilar, penningar, saker som jag oundgängligen måste HA. Är däremot helt kass på att göra av med grejor (utom just penningar!), skicka iväg kuvert med Viktig Information, paket som utlovats, etc.Så här finns ALLT! Vi börjar bli ganska trångbodda.Gladde mig åt Höök-DVD:n som snälla Astrid & Jocke ordnat. Inte för att det är världens bästa deckare, men gillar den norrländska miljön, känner mig hemmastadd på något vis. Skulle faktiskt kunna tänka mig att flytta norrut om det blev nödvändigt. Det kan det bli fortare än kvickt. Snikna profitörer har sålt all mark runt oss, snart börja man bygga 3 villor tvärsöver vägen - i MIN skog! Och 16 (!) villor i skogen mellan ena grannen och skolan. Hur ska de alla få plats? Grannen har inlagt besvär, åberopande trafikproblem, utfarter, men för fågellivet vid sjön, etc. Jag pessimistisk. När det är frälsta själar, Mammons trälar som står för intressena så brukar den häckande rördrommen väga lätt. Märker att jag kommer att sluta som den sura och cyniska polisen Hall i Höök. Han som har spydiga kommentarer om det mesta, men som i slutändan iaf är hederlig samt en BRA snut!

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24 25
26
27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards