Direktlänk till inlägg 16 april 2007

All Time High!

Av Lisbeth - 16 april 2007 07:40

Igår var det all time high på bloggen - 123 unika besökare! Varifrån kommer detta enträgna intresse? Måste gå in och kika om man skrivit något speciellt spännande...


Men det var det gamla vanliga; familj & djur, lite navelskåderi, några till lustigheter kamouflerade synpunkter mot företeelser som mandrom är kritsk emot, kuliga saker som hänt/ska göras, hur man skaffar pengar att sätta sprätt på, etc. Alltså inget särskilt In a Day of Yours Truly.






Med anledning av dagens begivenhet blev det omdop:


Ulvus - läseblogg för svenska folket.


Det har gjorts veterligt att den nyss namnade är 29:e Populäraste och på plats 24 på Kommentartoppen. Det finns 5277 bloggar. Få se om det går att leva upp till detta!









Har fått mailbekräftelse på anmälan från SKV - funktionieren!









Fortsättning följer ty klockan är bara 8.00 och vi har redan hälsat 24 besökare välkomna!




Det kommer mera... Tror jag.
--
9.45 Dagens viktigaste uppgifter: kratta ihop och kärra bort skäp, gammalt hö och hästskit från vinterhage (dvs det som inte medhanns igår). "Ingripa varligt i andras finanser", alltså skaffa fram 20 lakan till trängande behov. Det ska väl gå med lite fiffiga omdisponeringar he he... Byta i det stora gröna burskåpet, världens mest jobbiga att baxa med, en och en halv meter långt och hur tungt som helst. Någon dag när jag känner mig stark, ska jag ta itu med husets lampor. Det är åtta stora taklampor, alla i akut behov av rengöring. Värst är den jättestora antika kristallkronan i vardagsrummenet, den fodrar mod för att nalkas och nedplockas med hjälp av stege. Hur jag var funtad en gång i tiden som skaffade en sån pjäs - för dyra pengar! - det är en gåta. Det är väl med den som med allt annat som man i ovis nit samlat på sig - jag tyckte väl att den var fin...
Detta får anstå ytterligare någon tid. Är så trött, så trött... skulle man gå på middag kommer en annan att somna med pannan i förrätten. Alltså får jag idag nöja mig med ytterligare några SMÅ saker; köpa grönsaker, hö och havre, ta emot och redigera enkätsvar från ett dussin personer till en artikel, städa i farstu och kök. Sen får vi se...Räknade på fingrna hur många år Yours Truly har arbetat - förutom avbrott för barnafödslar. Fick det till 36 år i runda slängar. Så man kan väl få känna ein bisschen Ermüdung. Fick en ingivelse; kanske är det blodtrycksmedicinen? Lägger av med den en tid och ser vad som händer...

 
 
Ingen bild

Mellis Dotter

16 april 2007 11:03

Om Du vid tillfälle vill donera "hästskit" till oss tar vi tacksamt emot det... I helgen lade jag på det som vi fick i vintras i rabatterna; vill gärna ha mer & lägga i trädgårdslandet om det går bra. Intressant upplevelse att lägga ut ovannämnda + gräva ut mull ur komposten utan tillgång till SPADE; vår egen stora trädgårdsspade lade asfältsläggarna beslag på förra sommaren när de var här. Men allt funkar med hjälp av små hinkar att bära i, ett ogräsjärn + total avsaknad av rädsla för skit under naglarna!

 
Ingen bild

Mamma

16 april 2007 12:27

Så klart att Du får! Dolly & Voice har varit såå duktiga på att producera små söta bollar med jordförbättringsmedel" - ilar straxt iväg med en säck.
Då får ju Gunvald & mormor träffa småpojkarna och de vill vi gärna!

Kramar/Mor

 
Isabel

Isabel

16 april 2007 22:18

Idag fick jag den efterlängtade Hundsport Special i brevlådan och gissa vem som finns omnämd där i en stor artikel om en välkänd tibbeuppfödare??? :-)

http://kennelviking.bloggagratis.se

 
Lisbeth

Lisbeth

17 april 2007 07:46

Just det! En annan har ju haft fötterna i många byrålådor, hi hi...

http://www.geocities.com/ulvuskennel

 
Ingen bild

Britta

17 april 2007 20:50

Och en annan ligger mellan 20-45 besök per dag å sin blogg - och tycker att det är helt otroligt :0) Dä' ä' blahablaha dä' ;)
Närå, det räcker bra för mig, jag är så glad att någon läser över huvud taget.
Men du Libban! Är en driven och kunnig skribent - det blir liksom lite roligare, mer matnyttigt, lärorikt, spetsfundigt......

Har inte hunnit med Hundsport Special, men jag såg att det handlade mycket om tibbar, undrade just om du var med på ett hörn:0) blir sängläsningen i afton!

 
Ingen bild

Lisbeth

17 april 2007 22:59

En annan är ju inte mer än Människa, så klart jag gladde mig åt beröm från Britta, en person att beundra, högeligen skicklig i allt hon företar sig, samt roligt och hederlig. Tack så mycket!

Om Mig Själv har jag mest lust att säga - Äsch...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisbeth - 4 februari 2015 10:34


   Vi som  jobbat för tidningen hittar överallt i och utanförorganisationen och har decenniers erfarenhet av faktainsamling ochnyhetsförmedling. Men ack nej! Detta får vi inte ägna oss åt sen de senastetio åren. Medlemmarna kan ju störas i sin rosa...

Av Lisbeth - 26 januari 2015 08:18


    I dagar när pennor höjs mot skyn och millioner manifesterar för yttrandefrihet och pressfrihet, kan man bara konstatera att detta gäller inte den sfär där undertecknad tillbringat större delen av ett yrkesverksamt liv. Journalister är inte v...

Av Lisbeth - 4 november 2014 21:51


  We are in Love and the Love i have for you never change do you know that Love? i feel same here ok.. You are my happiness you always make me feel better I love you more ...

Av Lisbeth - 20 oktober 2014 13:38


    Supreme Champion Yffranes New Moon Rising JW COTY 1 2013 waiting in the wings for judges´decision together wirt Co-owner/Breeder Marina. Yes, "Mandy" was awarded "StockholmsMästare"   His son Yffranes Someone Special aka "Bonney" - our l...

Av Lisbeth - 1 oktober 2014 06:13


Our Kits 4 months of age: Yfffranes Someone Special & Yffranes Tommy-Gun     Photo by Kicki Thenberg ...

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24 25
26
27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards