Alla inlägg den 1 december 2010

Av Lisbeth - 1 december 2010 13:05

  Kontorsråttor har man ju hört talas om... vi har inte minsta rådis och inte möss heller för den delen. Våra vaksamma katter håller strikt uppsikt så inga långsvansar vågar sig fram.  Men kontorskatter har vi - Lillen och Mandrake är engagerade i allt vad Yours Truly  skriver, rör vid eller prasslar med...  Katterna har även upptäckt att den del av kontorsapparaterna är varma! Trots sina tjocka präktiga exotpälsar så uppskattar de att ligga nära värmekällor. Inomhus är det 14 grader på "bästa" stället. Tyvärr ryms bara en katt i taget på bredbandet...

Mandy: Farbror Lillen, kan du inte gå och lägga dig i korgen? Så kommer jag efter...

Av Lisbeth - 1 december 2010 10:27

  Ha! Nu är det nystart för skottebloggen! Ingrid har tagit över tartankopplet!

Inledes med skottekalender så klart!

Bara att kolla http://skotte.bloggagratis.se/ 

Av Lisbeth - 1 december 2010 08:56

Ingen omväxling på vädret direkt - ute 13 minus, inne 13 plus - brrr... Men vackert är det! Det är inte jag... Tre ylletröjor, raggsockor + kära fars avlagda silkekalsonger. Frågte kära far om ambulanspersonalen skulle tycka det var kinky om dom var tvungna att ta hand om en stelfrusen gumma med gylf, men han trodde de sett det mesta...

Hurusom möjliggjorde det relativa välståndet (Eja, Gud i det!) Yours Truly att investera i något som inte gjorts sen fan var liten, nämligen kläder! Alla ställen har rea!

Inköptes en liten klänning (svart så klart!) och ett par rosa (just det!) sammetsbyxor. Drog mig upstairs med mitt rov... Förväntade den vanliga uppgivna sucken - ingenting sitter bra längre! Har man vid inträdd gumålder fått figur som en madrass, så... 

  Kläderna var inte bara sköna, de satt osannoligt bra! Hur jag än kritiskt vände och vred på mig så såg jag inga stramande linningar, inga missprydande valkar (ja, allt är ju relativt). Kunde det vara så att...? Ställde mig på vågen; fyra pannor minus! Va!

Har nämligen för länge sedan givit upp hoppet om de onödiga och missprydande kilona och äter i stort sett vad jag har lust. Senaste dagarna inte minst... tårta å goda grejer.     

Eftersom jag är så gott som säker på att här varken innehas binnikemask eller tärande sjukdom så är enda förklaringen den långvariga kylan som haft denna oväntade sidoeffekt. Kroppen har jämt skägg att hålla värmen och har inte tid att anlägga fettvalkar, förmodligen en genetisk grej. Mina förfäder var uppväxta i sk små omständigheter och överlevde dragiga pörten. De var skapta för detta klimat. Yes!

Uppmuntrad av denna framgång så har Yours Truly nu bespetsat sig på en grålila cashmeretröja (gudars vilken fin fondvägg för Mandrake! samt skön att sitta i) och en grå långärmad klänning med puffärm. Vilken orgie!

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards