Alla inlägg den 13 december 2010

Av Lisbeth - 13 december 2010 07:48

  Inget är så befrämjande för allmänt välbefinnande som en riktigt bra, trevlig och välorganiserade utställning i Top-Show-katternas underbara värld. I dagarna två var vi på Birka kattklubbs utställning och hade hur kul som helst! Efter en hel helg i Sollentuna badmintonhall borde Yours Truly vackla omkring som Quasimodo - men icke! Här studsas ut paulunen med ett leende på läpparna, här spankuleras med spänstiga steg... Yours Truly har för länge sedan förlikat sig med att ryggskjutet med tillhörande smärtsamheter är relaterat till sinnesstämningen... folk är dumma och ofärdsmolnen hopar sig, då låser sig korsryggen som en fällkniv. Aj!

Var var jag? Jo, välorganiserat var det ja! En stilfull dam vars namn för ögonblicket förflyktar mig - hjälp mig någon? - verkar vara den ordförande som höll blykoll. I varje fall var sagda überchef allerstädes närvarande och såg till att allt gick som på räls; flinka funktionärer, trevliga domare, rent och fint - till och med finalerna gick smidigt och utan onödiga långjörer. Det hela var klart i dagsljus, vilket i stort sett sällan inträffar på kattutställningar. Det här är BIS-resultaten (kategori I):

Vuxen hane, Böörs Paul Simon
Vuxen hona, Athelstones Tiara
Junior, Athelstones Glossip
Ungdjur, Hightime Cats Santino
Kastrat hane, Roscinas Ässet
Kastrat hona, Athelstones Angel Dust som också blev Supreme Premier.

Grattis!

Denna gång valde jag att följa en av mina favoriter från rasbedömningen till den stormande finalen. Watch out - rubbet kommer när Felix fått snurr på kameran!

Vi såg otroligt fina katter och träffade en hel hoper trevliga kattmänniskor, för mig dittills obekanta. Tack alla som på olika sätt förljuvade vår helg!

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards