Direktlänk till inlägg 2 december 2008

Alla tiders kärring...

Av Lisbeth - 2 december 2008 13:53

... var Julia Cæsar (1885-1971), svensk skådespelerska, expert på att gestalta argsinta men hjärtliga tanter. Hon gjorde åtskilliga portvaktstanter, hushållerskor och svärmödrar med skinn på näsan under sin karriär. Privat ska hon tydligen ha varit en enormt rar person.
Bilden är från Filmjournalen nr 32 den 9 aug 1953 och visar Julia med sina två hundar vilka enligt artikeln hette Mysko och Chang. Fick detta fina tidsdokument från trogna bloggläsaren Helen. Tack så mycket!Å jag vill vara som Julia! Och så längtar jag efter en pekingese - igen...

 
 
Ingen bild

Ingrid

2 december 2008 15:37

Här skulle jag, om jag vore en smula mer elak än jag faktiskt är, kunna skriva en lång drapa om traumatiska barndomsminnen av glosögda golvmoppar som låg och jäste på min skolväska, dreglade med sina underbett och tittade föraktfullt på en när man försökte mota bort dom... Men som sagt, jag låter bli...hihi!

 
Ingen bild

Lisbeth

2 december 2008 17:02

Glosögda golvmoppar... vad säger du om våra fin-goofar?!
Förgrömmade unge...

Huru väl minns jag inte ett litet händigt barn - no names! - som matade den Stora Stjärnan med blåbärssoppa - med lätt insett resultat!

Blåbär ger som alla vet svåra missfärgningar!

Och HELA den hösten hade Int & Nord Ch Ulvus Ai-Ai Buff blårandigt skjortbröst...

 
Ingen bild

Ingrid

2 december 2008 17:43

Klart som korvspad att blåbärssoppa verkade betydligt intressantare än det gamla vanliga hundfodret för en pekingese...

 
Ingen bild

Astrid

2 december 2008 18:11

Onödigt vetande: mina barn är avlägset släkt med Julia Caesar - deras farmors mormor var hennes kusin...

Kramar Astrid (son fick 40 gigantiska röda rosor från sambon skickade via blombud till jobbet + hämtades personligen av sambon efter arbetsdagens slut så att jag slapp åka hem med buss/tunnelbana)

 
Ingen bild

Gudrun

2 december 2008 19:04

Å. så fin bild! Hon är en av mina absoluta favvosar. Härlig tant - och som hon sjöng!
Borde vara mer nostalgi-TV med såna skådisar.

 
Ingen bild

Lisbeth

2 december 2008 21:17

Underbart Astrid!

More detaljs about the Astrid delivery på födelsedagsinlägget - redigerat och uppdaterat!

 
Ingen bild

Marina

3 december 2008 19:25

Åh vilka fina pekar, de är nästan lika fina som perserkatter. Glosögda golvmoppar, vafalls?! Är jag släkt med Julia Ceasar? Nu börjar jag förstå ett och annat.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisbeth - 4 februari 2015 10:34


   Vi som  jobbat för tidningen hittar överallt i och utanförorganisationen och har decenniers erfarenhet av faktainsamling ochnyhetsförmedling. Men ack nej! Detta får vi inte ägna oss åt sen de senastetio åren. Medlemmarna kan ju störas i sin rosa...

Av Lisbeth - 26 januari 2015 08:18


    I dagar när pennor höjs mot skyn och millioner manifesterar för yttrandefrihet och pressfrihet, kan man bara konstatera att detta gäller inte den sfär där undertecknad tillbringat större delen av ett yrkesverksamt liv. Journalister är inte v...

Av Lisbeth - 4 november 2014 21:51


  We are in Love and the Love i have for you never change do you know that Love? i feel same here ok.. You are my happiness you always make me feel better I love you more ...

Av Lisbeth - 20 oktober 2014 13:38


    Supreme Champion Yffranes New Moon Rising JW COTY 1 2013 waiting in the wings for judges´decision together wirt Co-owner/Breeder Marina. Yes, "Mandy" was awarded "StockholmsMästare"   His son Yffranes Someone Special aka "Bonney" - our l...

Av Lisbeth - 1 oktober 2014 06:13


Our Kits 4 months of age: Yfffranes Someone Special & Yffranes Tommy-Gun     Photo by Kicki Thenberg ...

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards