Alla inlägg den 14 december 2008

Av Lisbeth - 14 december 2008 14:00

Houseimprovements to be continued!




Upplivad av gårdagens framgångar har Yours Truly fortsatt med husets interiör. Nu var den Lilla Blå dvs byrån som skulle tömmas, tvättas samt kånkas ner för trappan till ny och bättre placering. Mina fiffiga planer och uträkningar höll så när på att gå om intet; husfadern (som skulle hålla i ena änden, som tänkt var), förtog sig (ja, inte på detta utan när han böjde sig för att sänka värmen på elementet sa det Quing! i ryggen). Far blev därmed oförmögen till annan kroppsrörelse än mycket försiktig andhämtning och begärde fram värmedynan, som vi brukade ha till valpkullar, så jag förstod att något allvarligt inträffat...








Hur som kan man inte låta sig nedslås i sina ambitioner. "Jag får väl släpa ner byrån själv!"




Det gick jättebra, ända tills vi - byrån och jag - kommit halvvägs, till kröken i trappan. Där fastnade möbelhelvetet! Kom varken fram eller tillbaka! Det blev att krypa till korset och be den vanföre om assistans. Far petade (med lidande min, förvisso!) bort byrån och den blev i sinom tid satt på plats med innehåll och allt. Katterna var i exstas! Katter älskar lådor, kartonger, prassel, trånga utrymmen och spännande nyheter. Nu fick de en ny och ur kattsynpunkt perfekt utsiktsplats. Här är det katten Märta som provar.

---

Vårt lilla hem börjar bli riktigt hemtrevligt och fint... O Joy! O Rapture! Ingrid påminde sig att förr i tiden, före alla Tråkigheter, då höll mor jämt på så här; det var en orgie i bollfransar, brodering av tavlor på stramalj, stickning av tröjor, pynt, målning av köksväggar i pärlgrått med schabloner i falublått... Kreativiteten kände inga gränser! Det trodde ni inte om Högman, he he... Och i morgon ska jag släpa fram mormors sybord, och sen ska vi få se på f....

Småvalpar, ja... Näst uppfödning är hemmapyssel det roligaste som finns. Dessutom har Yours Truly återuppväckt läslustan! Ja! En litterärt bevandrad skottevän har inspirerat till djupa tag i bokhyllorna. Just nu läser jag min födelsedagsbok Regi Bergman, samt om Bismarck och dennes efterföljare, bl.a Hitler - en studie i tyranni av Alan Bullock (lånebok från Astrid, tackar!). Så spännande! Så jag har lite att pyssla med i väntan på kvällens Mankell...
--
PS Webbmästare Michell har julat till det, även hemsidan har blivit pyntad! Tack så mycket! Välkommen att kika www.geocities.com/ulvuskennel

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards