Direktlänk till inlägg 6 mars 2009

En ursäkt vore på plats...

Av Lisbeth - 6 mars 2009 12:59

... från den ordblinda psykopat som tagit sig före att klaga till min uppdragsgivare - men inte direkt till mig! - samt ifrågasätta sanningshalten i bloggens historiebeskrivning av collie och airedaleterrier. Alla dokument och allt källmaterial är hämtade från SBK:s arkiv, kopior finns i mitt arbetsrum.

Om historiken inte passar vederbörandes världsbild är det faktiskt inte så mycket jag kan göra åt saken.

 
 
Ingen bild

marianne

6 mars 2009 15:38

Hoppsan! Har collierasens plågoandar äntligen råkat på någon som kan sätta ner foten? I så fall vill jag gärna buga och skrapa med foten som TACK!

 
Ingen bild

Angelita

6 mars 2009 17:41

oj, och samma person har mage att kräva av andra att kommentera rakt till källan och inte bakom rygg....ja vet inte vad jag ska säga men mejlar dig litet utdrag...
Tackar för den korrekta informationen..även jag bockar och bugar för dina inlägg.

 
Ingen bild

Nilla

6 mars 2009 19:57

DU skämtar!!! Det är ju det jag säger, det finns sjukt folk inom hunderiet!

Sluta aldrig att säga sanningen Lisbeth!

Kram Nilla

 
Anita

Anita

6 mars 2009 20:01

Ja, det ska då inte vara någon annan än den damen som gör en sån sak. Hon är som ute i blåsväder hela tiden! Jag hoppas någon sätter henne på plats ordentligt! Stå på dig för du skriver verkligen bra och man ser att du har läst på!

http://www.spireans.se

 
Ingen bild

Helena Persson

6 mars 2009 21:46

Tack gode gud att man håller på med sheltie, man blir mörkrädd när man läser om hur collieklubben agerar!

 
Ingen bild

Penny

6 mars 2009 21:51

Åh det måste vara psykmänniskan som är sarkastiskt och okunnig om allt !

Inget att bry sig om hon får nog vad hon förtjänar !

 
Ingen bild

Tummen

6 mars 2009 22:01

Vissa personer befinner sig på fel sida av psykiatrins skrivbord..

 
Lisbeth

Lisbeth

6 mars 2009 22:11

Jag har inte en susning om vad det är för person, men alla colliemänniskor verkar veta det.

Trist att inte vända sig till mig direkt utan komma med svinhugg i ryggen.

http://www.geocities.com/ulvuskennel

 
Ingen bild

I.E.S

6 mars 2009 22:12

Kan man vänta sig något annat från en person som skriver så okunnigt och tendentiöst som den vidriga insändaren i Hundsport?!

Jag gillar din blogg men tråkigt att du blivit indragen i colliebråket.

 
Marketta

Marketta

6 mars 2009 23:42

Säger också att du det är synd har blivit indragen, med det behövs fler som säger ifrån. Du behöver inte bry dig om den där personen som klagar, verkar inte vara mycket och ha. Jag har inte varit in på collieforumet på flera dagar, dom får ha sin skrytsida för sig själva.

http://colliekompisarna.bloggagratis.se

 
Jeanette

Jeanette

7 mars 2009 00:16

Känns bra att man inte är ensam om att vara tokig;)
Du har skrivit så mkt bra senaste tiden, den människan som skrev insändaren i HS blev jag uppringd av strax före SCK's årsmöte, hon tyckte inte det var lämpligt att skriva som jag skrivit på min hemsida för att det skulle skada mig. Så länge det jag skriver är sant och jag står för varenda ord, så tycker jag personligen att de som inte uppskattar detta kan låta bli att gå in där och läsa.

Det här med avelsförbud på hundar med brutna MH:n... då kan jag ju berätta att SKK gladeligen avelsspärrar en 14 månader ung collietik, detta trots genomgånget MH, hunden hade en 4:a på skotten.
Jag skrev till SCK för att jag ville ha deras hjälp med att tillskriva SKK om detta, men icke.
Detta trots att hundens pappa faktiskt råkar vara uppflyttad till högre klass på bruksprov, men såklart med fel kennelnamn...
Den avelsspärrade tikens exporterade syskon är i a f använda i avel i vårt grannland Finland, där de även är godkända på finsk mentaltest bägge två, tänk så det kan bli...

Äger själv en tik med 4:a på skotten som senare blev godkänd på korningens mentaltest, detta borde ju icke vara möjligt, eller??! tänk att så många inte kan tänka längre än vad näsan räcker.

http://www.oneways.net

 
Ingen bild

Lisbeth

7 mars 2009 06:30

Ju mer jag sätter mig in i "colliefrågan" - ja, jag kan läsa själv på SKK:s data m.m - desto mer sjuk och komplex verkar den här världen...

Det är lätt att förstå alla upprörda och förfördelade colliemänniskors känslor.
Och då speciellt uppfödarna! Hur står ni ut???

Det är helt klart något definitivt sjukt med en rasklubb som kan agera på detta viset...

 
Ingen bild

lisbeth igen

7 mars 2009 07:00

I collieklubben skiljer man uppenbarligen på folk och folk...

SKK har inget intresse av att det utbryter världskrig i en tämligen stor ras....

SKK-ledningen brukar ibland - och kanske med rätta - anklagas för att vara besynnerligt skumögd och tungfotad i hanteringen av klubbar där det förekommer uppenbara oefterrättligheter.

Men i just angående collie är motsättningarna så stora och rasklubbens manövrar så egendomliga att det vore egendomligt om det inte skulle föranleda lite mer resolut intresse från kennelledningen.

 
Ingen bild

Karin

7 mars 2009 08:02

Tänk att man blir inte ens förvånad...
Detta är en människa som har ett stort behov att sätta sig över allt och alla, det är inte friskt.
Tack Lisbeth, för din läsvärda blogg!

 
Ann-Kristin

Ann-Kristin

7 mars 2009 08:21

Hej!
Ja, det är precis vad man skulle kunna förvänta sig av denna person som under de tolv år jag varit med i collievärlden endast "rackat" ner på uppfödare som inte är s k bruksuppfödare och framförallt de som har utställning som intresse.
TACK TACK för ditt engagemang för collien och att fler kanske får upp ögonen i vad som pågår i SCK./Ann-Krisin

http://www.cantera.info.se

 
Ingen bild

Nilla

7 mars 2009 08:32

HA!! Lisbeth det är inte bara i Collie klubben man skiljer på folk & folk...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisbeth - 4 februari 2015 10:34


   Vi som  jobbat för tidningen hittar överallt i och utanförorganisationen och har decenniers erfarenhet av faktainsamling ochnyhetsförmedling. Men ack nej! Detta får vi inte ägna oss åt sen de senastetio åren. Medlemmarna kan ju störas i sin rosa...

Av Lisbeth - 26 januari 2015 08:18


    I dagar när pennor höjs mot skyn och millioner manifesterar för yttrandefrihet och pressfrihet, kan man bara konstatera att detta gäller inte den sfär där undertecknad tillbringat större delen av ett yrkesverksamt liv. Journalister är inte v...

Av Lisbeth - 4 november 2014 21:51


  We are in Love and the Love i have for you never change do you know that Love? i feel same here ok.. You are my happiness you always make me feel better I love you more ...

Av Lisbeth - 20 oktober 2014 13:38


    Supreme Champion Yffranes New Moon Rising JW COTY 1 2013 waiting in the wings for judges´decision together wirt Co-owner/Breeder Marina. Yes, "Mandy" was awarded "StockholmsMästare"   His son Yffranes Someone Special aka "Bonney" - our l...

Av Lisbeth - 1 oktober 2014 06:13


Our Kits 4 months of age: Yfffranes Someone Special & Yffranes Tommy-Gun     Photo by Kicki Thenberg ...

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards