Direktlänk till inlägg 26 juli 2009

Min Store Bror & Jag!

Av Lisbeth - 26 juli 2009 16:29

Lilla Odetta 4,5 månad och Gunvald 2,5 år. Deras gemensamme far är Ch Westorps Jack Mc Call och respektive mammor Sänningegårdens Gerda Linnea och Ulvus Minna. Pappa Jack skulle egentligen varit med på fotot, men...

 
 
Ingen bild

Ingrid

26 juli 2009 20:50

Bedårande söta!!

 
Anja

Anja

27 juli 2009 00:26

Älskar deras själfulla uttryck, som kunde smälta ner den hårdaste gråstenen, hade jag skrivit i utställningskritiken om jag fått döma dina älsklingar, Lisbeth.

Dömde faktiskt på några inoff utställningar för massa år sen både på collie och alla raser.
Men att vara en domare och selektera bort ägarnas vackra älsklingar,var absolut inte min grej, varför jag bestämde mig att säga ifrån oavsett massa inbjudningar.

Minns nu mina absoluta älsklingar som potentiella ärvare till skönheter oavsett att mina närmaste kallade dem gulöga, tjockskalle och inget att sammanföra.

I min tjurighet med bondförnuft från koaveln i mitt föräldrahem, sammanförde jag dem och det blev en stor frisk kull. Det var flera redan på 70-talet som blev röntgade ua, ögonlysta utan större fel. Det blev Int Champions också.Han tyvärr fick inte äran utan det var några av systrarna och en broder att få bygga upp Steadlyn/Steadwyn stammen, som jag är oerhört stolt över.
Då var det roligt att få använda sig av sin "fingertoppskänslighet", som inte går göra tyvärr längre och som nedvärderas dessutom som rena okunnighet. "Trädgårdsuppfödning" har detta kallats också.
Faller i nostalgin. Visst var det bättre förr än nu i elittidens tidevarv ? !
Det gäller tyvärr inte bara hundaveln utan hela samhället genomsyras av elittänkandet.
Några är lyckliga och beredda på att vilja nyttja möjligheten att klona sina elithundar, när detta kommer att erbjudas har jag sett enl. debatten om kloning på Collieforumet bla.
Inte skulle jag vilja se absolut lika collies varken till utseende eller till sättet hela tiden.
Men knappast lever jag till denna tidsperiod.
Ha det så gott.
Anja


http://www.steadwyn.se

 
Ingen bild

Lisbeth

27 juli 2009 09:10

Tack Anja!

Jag skulle med största förtroende ställa ut mina älsklingar för dig - såväl nuvarande som tidigare.

Och jag håller med om att vissa saker var bättre förr - då uppfödare tilläts att lita på sin fingertoppskänsla och då erfarenhet och kunnande respekterades.

 
Duritzan

Duritzan

27 juli 2009 09:49

Eja fler tänkte som Anja! Så klokt.

http://www.duritzans.se

 
Erika

Erika

27 juli 2009 19:32

Instämmer helt & fullt i det som Anja ger uttryck för. Fingertopskänslighet, hästkarlskunskap eller bonneriets avelsintelligens utifrån pragmatikens vetenskap är en illa sedda vetenkunskap även inom vår ras Dansk/Svensk Gårdshund. Uppfödarnas kunskap om sina linjer värderas till 0 & inget! Nej teoretisk kunskap på papperet hyllas & rasens "experter" (enligt egen utsaga) utan vare sig uppfödar- eller annan kunskap styr aveln käpprätt åt helvete!
Fram för mer tilltro till uppfödarkunskap!

http://www.stoltaebbas.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisbeth - 4 februari 2015 10:34


   Vi som  jobbat för tidningen hittar överallt i och utanförorganisationen och har decenniers erfarenhet av faktainsamling ochnyhetsförmedling. Men ack nej! Detta får vi inte ägna oss åt sen de senastetio åren. Medlemmarna kan ju störas i sin rosa...

Av Lisbeth - 26 januari 2015 08:18


    I dagar när pennor höjs mot skyn och millioner manifesterar för yttrandefrihet och pressfrihet, kan man bara konstatera att detta gäller inte den sfär där undertecknad tillbringat större delen av ett yrkesverksamt liv. Journalister är inte v...

Av Lisbeth - 4 november 2014 21:51


  We are in Love and the Love i have for you never change do you know that Love? i feel same here ok.. You are my happiness you always make me feel better I love you more ...

Av Lisbeth - 20 oktober 2014 13:38


    Supreme Champion Yffranes New Moon Rising JW COTY 1 2013 waiting in the wings for judges´decision together wirt Co-owner/Breeder Marina. Yes, "Mandy" was awarded "StockholmsMästare"   His son Yffranes Someone Special aka "Bonney" - our l...

Av Lisbeth - 1 oktober 2014 06:13


Our Kits 4 months of age: Yfffranes Someone Special & Yffranes Tommy-Gun     Photo by Kicki Thenberg ...

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards