Alla inlägg den 13 november 2009

Av Lisbeth - 13 november 2009 06:45

  

Fredagen den 13:e... Har tappat mitt favoritörhänge - 1700-tal, helt oersättligt, går inte att återskapa... och var otröstlig i ett par minuter. Men... jag har tappat det dussintals gånger förr och alltid hittat det igen, så har gott hopp! Här sitter en annan och tänker på sin goda tur! Counting my blessings...


Har en snäll familj och underbara vänner, våra djur är friska och fina. Hästarna är hemma, huset fungerar, skattmasen godkände nådigt mina förklaringar... Den lilla vinterkaktusen, som sett ut som ett skrutt - plockades fram och si! - små söta nya knoppar, vilket under! Utanför fönstret glänser min overkligt tjusiga nya ford, inte värre räkningar och skulder än vad som är uthärdligt - till och med bilförsäkringen blev betald i tid...


Den hiskeliga fakturan för vår infiltrationsbrunn behöver Yours Truly dessbättre inte bry sig om - en nybliven pensionär lämnade ledigheten och inkallades i månadslångt arbete - den välsignade gubben! Så brunnen är betald... Den sköna sommaren blev visserligen delvis förstörd för mig och andra tidningsmedarbetare p g a knölaktiga och kanske rent brottsliga individers agerande.

För ett kvartal sedan var den överskådliga framtiden dyster, rena misären kunde förväntas. Men... många goda krafter samverkade, det var rena trolleriet! Och vips gick det att återinträda i the other publication! Hurra! Och få nya och spännande uppgifter. Även den gamla tidningen kom igår - vi som arbetat med den får inget betalt, kan man tänka sig! Inte heller för nästa nummer, alla får jobba gratis... Tänk själv hur det skulle vara om någon kom och sa: sorry du får ingen lön (för månaders arbete) för alla pengar har tagit slut...

Men redaktören har varit en bra chef som vi inte kan överge bara för att allt annat skiter sig, vilket inte är vårt fel utan arroganta, maktfullkomliga s k ledares, eller vilka det nu är som satt sprätt på miljonerna.... Men sanningen kommer ikapp och hut går hem, som det heter.


Jag behöver inte bry mig om dumma och inkompetenta människor, utom - naturligtvis - de som ingår i arbetsmaterialet. Just nu är jag bara lättad. Lyckos mig! Vilken tur... Ska nu ta hand om mitt stackars hem; med lite tur och vaksamhet kanske hänget hittas i städningen.

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards