Alla inlägg den 26 november 2009

Av Lisbeth - 26 november 2009 21:46

Läste på Ingrids blogg om hennes nya jobb och vad det innebär för det sociala livet. För att underlätta för släkt och vänner publicerades tips om passande telefontider. De dagar I jobbar - alltså de flesta - då är det nattarbete. Slaggar med andra ord till 14. Innan dess får ingen ringa, men SMS:a går bra. Mor vill så klart inte vara sämre, började fundera på lämpliga telefontider. Hur då? Ju vi bor i ett avlångt hus, telefon i ena änden, två grindar emellan hinner nästa aldrig fram... om jag är längs bort. Ring MÅNGA° signaler.

F.ö:

Ring EJ före 9.00 - då får djuren (samt jag) frukost.

sen är det fritt fram - fram till 12 - då tar Yours Truly en stärkande tupplur. Varar dessvärre inte så länge... ring, ring...

ej heller efter 16 för då ska middagen lagas.

tyvärr ej heller efter 18 för då är jag "ledig" samt befinner mig "längst bort".Annars skryter jag med min stora tillgänglighet, är alltid hemma... vänligt bemötande garanteras...Tjo! Lisbeth

Av Lisbeth - 26 november 2009 07:56

Sitter i gryningen och njuter mitt otium - allt, eller ivf det mesta har gått Yours Truly väl i händerna. Eja, Gud i det! Ska ta itu med den lilla och på sistone ack så försummade skottebloggen. Förlåt! Men det har varit mycket nu. Mest har det varit om collie! Tänk så det kan bli... Och hur mycket som kommer fram när man vänder på alla stenar! Händelserik vecka! Hovslagaren var här och Dolly, Voice och Viola fick fina fötter - ingen hovröta här! Hovslagarens lille Balder, i stamtavlan Sonny Boy - Odettas bror - artar sig väl och är en trevlig hund. Vår skorsten är nu brandsynad och certifierad - kommer att få intyg på saken. Skönt! Störtade in till Staden och bärgade hem finfordens vinterhjul vilket kunde vara lägligt för kommande strapatsrika reportageresor...Enligt uppgift trivs Astrid bra med min f d ford, den lilla röda. Marina har en sanslöst fin och sprillans ny volvo, så det är inget synd om henne som blev av med sin, dvs den som nu står och glänser på hemmaplan hos mig!Ingrid har förvisso ingen bil, men klarar sig bra utan. Igår gjorde hon prov för svåra sjukvårdsmanickar - got away with flying colours! Grattis från mamma och pappa! Tyvärr fick vi tacka nej till trevlig middag pga problem med arbetsschema. Förhoppningsvis återkommer inbjudan? Alla djur är friska och fina, lilla Odetta är nog med råge den vackraste vgs-tik som stått på vår gård! Ja lilla och lilla... Till min glädja är hon rejält tilltagen! Detta har ju varit något av ett problem inom västgötaspets - stora och stiliga hanar och förvisso söta tikar, men som någon kännare sa: Korna skrattar väl ihjäl sig! Såg att Annika ävenledes välsignats med en ung tik av den generösa modellen. Behöver inte ägna f d arbetsgivaren eller rättare tidningen än tanke mer. Har naturligtvis funderat en hel del hur det kunde gå som det gick, återkommer med mer fullödig analys när vissa fakta kollats upp... Idag ska ägnas åt den Lilla Världen, här kallat STÖK. Har kastat en kritisk blick på vårt hem och kommer under dagen att genomföra div rockarder - skjutande möbler och skåp hit och dit på det att bättre tillgänglighet, utrymme och trivsel må infinna sig! Älskar sådant! Min ovänner flugorna har kolat för gott, tack och lov! En av nackdelarna med att bo på landet... Övriga ovänner håller sig av allt att döma i skinnet... Ja de får nog vad de förtjänar. På tal om förtjäna - ska ägna mig åt min käraste sysselsättning - spionera på mitt konto! Förra veckan blev jag blåst på surt förvärvad inkomst p g a för sent inkommen faktura! Grrrr... Bara att anlägga en beskedlig min fast med själen i uppror på det att nya goda relationer ej må äventyras... Man lever ett spännande liv! Puss på er allihopa!

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards