Direktlänk till inlägg 5 juli 2010

Insikter

Av Lisbeth - 5 juli 2010 15:15

MIN BRORSA

Min brorsa han har aldrig haft nått utegångsförbud
det har jag, det har jag, det har jag
Min brorsa han har heller aldrig nånsin längtat ut
det har jag, det har jag, det har jag
När han satt och läste engelsk grammatik i sin alkov
då smög jag genom fönstret, fast jag inte hade lov
Men han har aldrig ränt på byn när alla andra sov
Det har jag, det har jag, det har jag. 

Min brorsa han har aldrig varit fjorton år och kär
Det har jag, det har jag, det har jag.
O aldrig har han snattat mellanöl i nån affär
Det har jag, det har jag, det har jag.
Jag fick skäll när jag blev arg och jag blev arg när jag fick skäll
Jag har alltid varit stökig och min brorsa alltid snäll
Min brorsa han har aldrig varit med i FNL
Det har jag, det har jag, det har jag. 

Min brorsa han har aldrig suttit vak på Sabbatsberg
Det har jag, det har jag, det har jag.
Aldrig har han sett vad svarta havet har för färg
Det har jag, det har jag, det har jag.
Min brorsa tog examen jag tog dagen som den kom
och när han läste franska verb så utförde jag dom
Min brorsa han såg framåt men han har aldrig sett sig om
Det har jag, det har jag, det har jag. 

Min brorsa han har aldrig gjort nått fruntimmer med barn
Det har jag, det har jag, det har jag.
O aldrig har han tröskats runt i livets grottekvarn
Det har jag, det har jag, det har jag.
Min brorsa blev adjunkt och gifte sig med en adjunkt
Han har aldrig misslyckats på någon enda punkt
Det har jag, det har jag, det har jag. 

Min brorsa han har aldrig haft en endaste skavank
Det har jag, det har jag, det har jag.
Han har aldrig varit dum o pank o full och kärlekskrank
Det har jag, det har jag, det har jag.
Han har aldrig lämnat allt och bara stuckit på galej
Han har jämnt varit för snäll och aldrig kunnat säga nej
Men han har heller aldrig haft nån brorsa som förbarmat sej
Det har jag, det har jag, det har jag. 

Text & Musik Ronny Eriksson

  

 
 
Ingen bild

Ingrid

5 juli 2010 15:22

Och vad betyder nu detta?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisbeth - 4 februari 2015 10:34


   Vi som  jobbat för tidningen hittar överallt i och utanförorganisationen och har decenniers erfarenhet av faktainsamling ochnyhetsförmedling. Men ack nej! Detta får vi inte ägna oss åt sen de senastetio åren. Medlemmarna kan ju störas i sin rosa...

Av Lisbeth - 26 januari 2015 08:18


    I dagar när pennor höjs mot skyn och millioner manifesterar för yttrandefrihet och pressfrihet, kan man bara konstatera att detta gäller inte den sfär där undertecknad tillbringat större delen av ett yrkesverksamt liv. Journalister är inte v...

Av Lisbeth - 4 november 2014 21:51


  We are in Love and the Love i have for you never change do you know that Love? i feel same here ok.. You are my happiness you always make me feel better I love you more ...

Av Lisbeth - 20 oktober 2014 13:38


    Supreme Champion Yffranes New Moon Rising JW COTY 1 2013 waiting in the wings for judges´decision together wirt Co-owner/Breeder Marina. Yes, "Mandy" was awarded "StockholmsMästare"   His son Yffranes Someone Special aka "Bonney" - our l...

Av Lisbeth - 1 oktober 2014 06:13


Our Kits 4 months of age: Yfffranes Someone Special & Yffranes Tommy-Gun     Photo by Kicki Thenberg ...

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards