Alla inlägg den 15 oktober 2010

Av Lisbeth - 15 oktober 2010 11:33

Hej! Nu är det jag igen! Nu ska jag visa er hur vi har det hemma hos oss, syster Mandy, mamma och jag. Ni är säkert jättenyfikna hi hi...

Här har vi vår mysiga sovholk:

   Det var mamma som bestämde var vi skulle bo, hon ville inte alls ha den (iofs) fina kattungelådan med värmedyna och grejer som Stormatte gjort iordning. Och så fick det bli! Mamma vet alltid bäst - (syster Mandy och jag hade inget att säga till om).

Sen har vi en fin lekhage - där har jag bara varit ute och kollat runt lite, för än så länge så är sova, äta och spinna det som vi gör.   

Det huvud som tittar fram är inte mammas utan onkel Lillen, som från början var med och bodde här som mammas sällskap. Onkel har nu fått åka hem... Först och främst för han är vår lillhusse Felix katt och dom längtade efter varandra. Men om sanningen ska fram så straffade Lillen ut sig... Efter någon vecka när vi var nyfödda började Onkel jama högt och illa, gå runt på nätterna och var allmänt störande. Mamma, som är en så fin och förstående katt, tror att han hade tråkigt för att hon var ju upptagen med att sköta oss!

Och så är det slut på ekenstugget. Mamma tog mig avsides och sa:

- Frasse, du är jätteduktig som bloggar och skickar mail... Men du ska tänka på att vårda språket, lära dig att jama rent och undvika kattslang. Vi Top Showkatter måste tänka på släkten och vara värdiga förebilder för andra katter.

OK, mamma är en dam av värld så det är bara att skärpa till sig. Förresten så var det Onkel som jag lärde mig de första orden av...hm... Men nu ska det bli annat av - noblesse oblige - tror jag hon sa. Stor-Matte hjälpte till med stavningen...


Med utmärkt kattaktning

Frasse

Av Lisbeth - 15 oktober 2010 08:50

Tjena ijen,

de e ja som e Frasse, taleskatt fö oss kattungar i Vårdal. Vi har vatt lite hemlia för de va inte så mycket å snacka om när vi va så här små:   

Men nu e vi inte de å ska bli stora starka Top Showkatter - e de tänkt!

En så lenge så e mina fremsta intressen att sova å spinna - å så pavan föståss!

Ja e rörandig kallas röd tabby å syrran crem eller creme tabby om de ska va så noga. De som e sekert e att farsan å morsan e championkatter å heter Ch Ormeryds Austin å Ch Ormeryds Lunar Cheescake.

Vafför e vi då här å vaför snackar vi inte som dom andra katterna på vischan? Jo, våran mamma kom hit till lantisarna å fick oss, prissis som fina damer förr. I våran legenhet i stan gick de inte å ha såna som oss för våran lill-Matte jobbar hela dagarna.

Syrran, de e tjockisen bakom mej, hon heter Mandy, bara så ni vet.

  Nu blev jag så trött så nu går vi å knoppar!


Moss å grankott!


Frasse

Av Lisbeth - 15 oktober 2010 07:15


Öppet brev till våran Matte


Tjena,


Mossan helsa å tacka fö keket!

Men vi då?

En annan har ju inga gaddar en - tji pliggar i lesten - å syrran ska vi inte tala om...

Så de går inte å hugga in på strömming derekt!

De e asså ja Frasse som skriver fö ja öppna ögena fösst å har lite koll. 

Våran stor-matte säger att syrran å ja drar i oss var sin pava om dan - i förra veckan dela vi på en pava. De e skitnevöst om krubbet skulle ta slut!

Men nu i mosse hörde ja att storhusse skulle tjakka upp sej på vårat spessialkek.


Helljen e reddad!

  

Helsningar


Frasse, kattunge


* mitt tassavtryck


Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13
14
15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards