Alla inlägg den 12 oktober 2010

Av Lisbeth - 12 oktober 2010 17:22

  Yours Truly now got the face that you see on wanted posters. This could only happen to me... I´m minus one tooth! The missing one was lost en route Sundsvall. Now I look like a massmurder. Dentist Ali fixed a replacement, so now I´m able to flash you a smile. 

Av Lisbeth - 12 oktober 2010 14:31

Läste en härlig historia på http://vastravegred.bloggplatsen.se/

  Den handlar om connemaraponnyn Krumelur och hans unga ägare Annie och deras framgång tillsammanspå tävlingsbanan.


Visst är goda köpare viktiga, ja viktigare än allt annat som ingår i s.k avel - planering, meritering, stamtavlekoll, foderstater...


Allt detta kan gå om intet om köparen ej är av rätt kaliber. Sen får testbanefantasterna säga vad dom vill - och det gör dom. Var och en är salig på sin fason. Men medge att det är roligt när nya ägaren passar precis för sin skyddsling!


Av Lisbeth - 12 oktober 2010 08:21

  - Det kommer aldrig att bli någon verklig jämlikhet - inte ens i vårt land - i varje fall inte i min tid! Sa Yours Truly till Chefen i grälsjuk ton, ville ha mothugg och bråk.

- Nä, sa Chefen trankilt och avvaktade fortsättningen. Ty han har varit med förr! Och så klart är han en Han. Det är ju han som är Chefen!

- Jo, försökte jag en gång till, så här är det... Jag måste alltid vara dubbelt så duktig som de andra (manliga kollegor). Dessutom får jag aldrig göra fel! Så är det inte för dig. Varför då? Va!

- Därför att jag är kille, var det lugna konstaterandet.

Blir man inte galen?

Jag påminns om den här bestående oordningen varje gång som det visas någon gammal svensk film på TV. "Det här ska du inte bry ditt söta lilla huvud med" (klapp, klapp, "Lilla gumman" (nyp i rumpan). Grrr... Yours Truly är uppväxt med det hör överseende och nedlåtande bemötandet. Eller bemötande? Osynliggörandet! Manliga härskartekniker! Mannen (medelålders, vit, heterosexuell) är normen. Vi andra - bögar, färgade, kvinnor! - är bara dåliga B-kopior och måste varje dag bevisa vårt existensberättigande. Visst har det blivit bättre. I teorin - läpparnas bekännelse!

Därför är det uppiggande för klen åldring att läsa en av favoritbloggarna http://fundera.bloggagratis.se/ (handlar en del om agility, det medges, men också kampen för människovärde och respekt).

Bara en sådan här mening, som nu i senaste inlägget, gör en på konstant gott humör resten av dagen:

Jag är 45 år gammal, har en doktorstitel och skinn på näsan. Här är det jag som bestämmer och om det inte passar, så kan ni logga ut.

TACK Chefen, för att du gjorde mig uppmärksam på denna konstanta glädjekälla!

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13
14
15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards