Alla inlägg den 12 oktober 2006

Av Lisbeth - 12 oktober 2006 11:15

Jag hatar mitt liv! I morse när jag stod i duschen hördes ett Sla-Bang! Slet på mig kläder och tittade ut. En jättestor grävskopa var på väg in genom grinden! Glada hundar hoppade runt! Störtade ut och lyckades förhindra att Jack blev grävmaskinsmos. Hela gården var full med folk; från byggteknik, grävare, grannar! Det skulle grävas ett stort hål i hästhagen för anläggande av infiltrationsbrunn, m.m Folk slet upp stolparna i hästhagen! Meine feine Pferde-Koppel! O jerum jerum jerum! O quae mutatio rerum!I ock för sig visst jag ATT detta skulle ske, oklart när och hur. Det är lika värdelöst som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär...När jag coolat ner mig visade det sig att avloppsexperterna var hyggligt folk, hälsade och tog i hand och talade pedagogiskt om hur det nya avloppet skulle materialiseras. Grävmaskinen grävde, prover togs på vatten mm. Sen återställdes ordningen och hålet grävdes igen. Puh!Det förde det goda med sig att grannen och jag kom överens om att med gemensamma krafter bygga ett nytt staket! Det blir en händelserik (och dyr!) höst!

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2006 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards