Alla inlägg den 14 oktober 2006

Av Lisbeth - 14 oktober 2006 09:53

Jag är som en rådis i en Skinner-Box... Rastlösa rörelser mellan en rad punkter i tillvaron; den nordligaste utposten är Stallet i norr, den sydligaste är Norrtälje och Statoil. Däremellan irrar jag som Eneas på irrfärder för att uppfylla Whereof is My Portion Under The Sun.Igår var jag till Banken och betalte en massa pengar, kände den obeskrivliga tillfredställelsen som enbart Ett Gott Samvete kan förläna. Köpte höbalar och styrde kosan hemmåt. Då ringde mobilen; fru Reis satt strandsatt mitt i en valpning. Kunde jag införskaffa nödiga dagligvaror? Det var bara att vända bilen. "Jag är i Rosa Rummet," sa hon som en lady i ett Manor House. Var farao är det? Jag trevade runt i Kvilundas labyrinter. Så mindes jag var Paul bodde när han var nyanländ till Sverige. Det var 30 år sedan, kors vad tiden går! Och si, där var det. Ett sånt rart litet kryp-in, ett BB som gjort för en tibbe-mamma!Agneta ringde sen och berättade att hennes amerikanska champion Tigger blivit pappa igen, så han är duktig på många sätt! Grattis till kvintetten!

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2006 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards