Alla inlägg den 17 oktober 2006

Av Lisbeth - 17 oktober 2006 22:53

De senaste dagarna har har jag jobbat som en galning. Nu är det flyt, de gyllene orden rinner fram som sirap! Hösten är definitivt här, de tre stora askarna på framsidan har fällt sina löv och prasslar i gräsmattan. Tikarna har slutat löpa nu till all lycka, vovvarna kan vara tillsammans igen och alla är glada. Det blev ett puzzel innan var och en hade klämt ner sig på sin plats i soffan, men till slut var det stilla, allt som hördes var saliga suckar. Jag kokade en stor kastrull med älgben, Kerstins jaktlag sköt en stor tjur. Har beställt nya tömmar och draglinor, samt har pejl på en fin loksele. En bröstsele är mycket billigare men jag har egentligen aldrig förlikat helt med den. Ser inte riktigt tillförlitlig ut, men det beror ju naturligtvis på en massa annat. Lokselen låter hästen arbeta på ett mer naturligt sätt, menar jag. Så är det för för stora hästar i lantbruket, så det borde vara samma sak för ponnyer. Det viktigaste är dock är att selen skall sitta rätt och att dragtrycket kommer på rätt ställen. Tänk om pållen får skavsår? Det går ju inte an!Har lånat en ny bok av fru Reis, det är en tegelsten på 600 sidor om seriemördare i London. Vilket totalmys!

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2006 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards