Direktlänk till inlägg 28 juni 2007

Statistik

Av Lisbeth - 28 juni 2007 13:55

Allt kan bevisas med statistik. Vidare finns lögn, förbannad lögn och så statistik. Enligt det senare går statistiskt sett var 5:e tik tom. Stämmer rätt bra. Sedan "omstarten" 2001 har Ulvus parat 10 tikar, vilket resulterat i 8 kullar varav en tibetansk spaniel, övriga västgötaspets. Summa = 32 valpar = 4 valpar/kull. Av dessa är hälften tillkomna genom "häng", i övriga fall får man förståndigt hjälpa naturen på traven genom att "hålla ihop" så att det som ska hamna där det ska också hamnar där. Tyvärr är det en del hundar som inte gillar någon mänsklig inblandning alls, så då blir det mer osäkert. Det är där vi står nu. Tror ej att den först parade tiken är dräktig, trots stort engagemang och intresse från samtliga parter. Bu-hu-äää... Uppfödaren otröstlig!

Vi får hoppas på nästa dam. Där är säkerhetsmarginalen iaf större - dvs hängning.

Sens moral: vad skulle jag offentligen förevisa mina rara diamanter för? Det hade väl räckt om jag gottat mig åt dem i tysthet. Nu straffar det sig att för förhäva sig, det vet varje sann smålänning. Men jag är bara halv smålänning som jag fortsätter nog ändå att gå på i enlighet med min sanna(?) natur. Det där med att sätta ljuset i skäppan har aldrig varit min grej. Bättre då skåda ljuset i tunneln - could be an on-coming train...
--
--

Som tröst har jag läst Ingrids blogg http://igurt.bloggagratis.se/ Sveriges roligaste! Trots mitt modfällda sinne kunde jag inte låta bli att skratta. Läs dagens baddräktsprovartrauma! Varje kvinna förstår sånt. Karlar begriper inte ett knäpp. Obs sekundär könsskillnad. Även sånt kan bevisas med statistik.

 
 
Ingen bild

Astrid

28 juni 2007 16:06

Så sant som det är sagt!
Kramar/Astrid, statistikansvarig på sitt trista jobb

 
Ingen bild

Ingrid

29 juni 2007 00:24

Men Astrid...ditt jobb har ju alltid verkat så...själsutvecklande och...kul... ;)

 
Ingen bild

Astrid

29 juni 2007 12:39

Mycket kan man säga om det men inte att det är själsutvecklande och kul... Arbetsuppgifterna är fortfarande helt OK men arbetsklimatet! och resorna dit.... Bäst att inte tynga ned denna blogg med beskrivningar...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisbeth - 4 februari 2015 10:34


   Vi som  jobbat för tidningen hittar överallt i och utanförorganisationen och har decenniers erfarenhet av faktainsamling ochnyhetsförmedling. Men ack nej! Detta får vi inte ägna oss åt sen de senastetio åren. Medlemmarna kan ju störas i sin rosa...

Av Lisbeth - 26 januari 2015 08:18


    I dagar när pennor höjs mot skyn och millioner manifesterar för yttrandefrihet och pressfrihet, kan man bara konstatera att detta gäller inte den sfär där undertecknad tillbringat större delen av ett yrkesverksamt liv. Journalister är inte v...

Av Lisbeth - 4 november 2014 21:51


  We are in Love and the Love i have for you never change do you know that Love? i feel same here ok.. You are my happiness you always make me feel better I love you more ...

Av Lisbeth - 20 oktober 2014 13:38


    Supreme Champion Yffranes New Moon Rising JW COTY 1 2013 waiting in the wings for judges´decision together wirt Co-owner/Breeder Marina. Yes, "Mandy" was awarded "StockholmsMästare"   His son Yffranes Someone Special aka "Bonney" - our l...

Av Lisbeth - 1 oktober 2014 06:13


Our Kits 4 months of age: Yfffranes Someone Special & Yffranes Tommy-Gun     Photo by Kicki Thenberg ...

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards