Alla inlägg den 20 juni 2007

Av Lisbeth - 20 juni 2007 09:02

Vaknade med ett ryck i gryningen. (Bloggen återuppstår här skyndsamt). Säger som min nya idol kommissarie Evert Bäckström i Leif GW Perssons Lindamordet. Vad e de som händer? Något hade hänt! Försökte komma på vad det var. Där låg Gunvald, där låg Jack och snusade. Efter ett tag insåg jag: flugorna var borta! Gone! Inte en fluga! Inte EN! Dessa äckliga surrande, krypande insekter som plågat oss de senaste TRE åren, allt sedan översvämingen, vattenläckor etc gjort huset näst intill obeboligt. I varje fall så att man inte direkt ville bjuda hem folk. Vi hade försökt alla till buds stående medel; flugremsor, Kill-it-spray, Radar, ihärdiga saneringar. Men våra fiender kom tillbaka i nya svärmar. Och nu hade de lika oförklarligt flugit sin kos. Här står vetenskapen frågande.





Påminner om den tid way back då vi hade höns. En dag upptäckte jag att vi fått nya djur på gården. Halvmeterstora rådisar som ogenerat sprang hit och dit. Det krävdes mod att nalkas hönhuset. Vi fångade en del i fällor, etc. En dag hade råttorna fått nog och flyttat. Hej då!





Små möss hade vi också. De bodde dessvärre inne i huset och kalasade på hundpellets. De var ju visserligen ganska söta att se på, men deras (mössens) intressen och mina gick isär. Kattor städslades, fällor lades ut och poff! en dag var det musfritt!





Men... inte nog med det. Något hade definitivt hänt med Yours Trulys själva abdomen. Det kändes konstigt och overkligt. Lätt på något sätt. Gjorde något som jag inte gjort på evigheter dvs ställde mig på vågen. Var tvungen att hämta glasögon och tända lampan. Det var inte sant! Minus 6 kilo!! Sex pannor mindre! Och detta utan att jag gjort något som helst aktivt för dess försvinnande. Eller det kanske var precis det som skett, helt omedvetet. I ren ilska hade jag minskat typ en hel tibetansk spaniel!





Gjorde monstertestet. Kom jag i punkjeansen? Visst, with flying colours! Upptäckte att det var de MINSTA punkjeansen, dessutom. Har två olika som jag alternerat mellan beroende på midjans tillstånd.





Som i trans gick jag ut till lekstugan där jag påminde mig utsorterade kläder som jag inte kom i längre. Plockade upp plaggen en efter en. Måste varit fullständigt sinnessjuk som slängt som bra persedlar. Rubbet åkte in igen!


--


Vill M. Sikesson höra av sig per telefon. Jag har en Plan, dvs Plan B. Den (planen) är för avancerad för att mailas.

Av Lisbeth - 20 juni 2007 07:29

... ulvus-bloggens nya rubrik är från http://colting.bloggagratis.se/ citat triathleten Scott Tinley, som konstant övertränade och alltid låg på gränsen till var man kan prestera.Jonas Colting har gjort mer än att strö citat omkring sig, bl.a skrivet den roliga och nyttiga boken "Jag vill ju bara se snygg ut naken".

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards