Alla inlägg den 1 januari 2008

Av Lisbeth - 1 januari 2008 13:50

Vi överlevde nyårsnatten! Dags att ta farväl av 2007, gott nytt 2008!

Återanvändning av "barnen i krubban" - Gerda och Mimmi, nu med mer nyårsaktiga attribut signerade Pernilla. Tack så mycket!--7.1.08Yours Truly har inlett det nya året med att bli medlem i en rasklubb! Varfördet då? Nej, jag har inte varit medlem tidigare. O, nej, är inte ens ägare till aktuell ras...






Men jag tycker mycket om dessa hundar och har ända sedan 50-talet varit trogen tittare vid ringside och läsare om vad som händer inom rasen. När nu Kennelklubbens tidskrift sedan lång tid slutat med rasreportagen från utställningar (inom parentes sagt numera enbart ägnade Gruppvinnare och BIS-placerade, vilka mestadels enbart är av intresse för de närmast sörjande, dvs utställare och domare som får vara med på s.k finalbild, skymda av reklamskärmar och yviga rosetter... slut på parentesen).





Det där lät som sura rönnbär, det var inte meningen...
Men vill jag kasta bort pengar på medlemskap i en klubb utan att ens ha en sådan hund, så är det väl min sak. Det är deras tidning jag vill åt nämligen. Jag vill läsa en hundtidning som de var förr; fylliga utställningreportage, domarberättelser, resedito från besök på kennlar och utställningar i andra länder, duktiga hundar av rasen på viltspår och bruks, massor av fina uppfödarannonser, statistik och information i mängder, styrelseprotokoll lätt tillgängliga, ordning och reda, en klubb och en tidning som görs av folk som kan och älskar rasen och vet vad de håller på med. Kultur! Yours Truly är svältfödd på allt detta! Därmed antydandes att inte mycket av sådant finns i den förening där man numera framsläpar sin olyckliga varelse...

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards