Direktlänk till inlägg 20 juli 2009

Tattoo

Av Lisbeth - 20 juli 2009 09:04

Tattoo - altså tapto - kan vara Military Tattoo som bilden; en uppvisning av militärorkestrar. Det betyder också, som alla människor numera vet, tatuering, kroppspynt. En mig närstående har just nu ytterligare utökat floran av dekorationer. Det blir jättebra. Yours Truly har också tatueringar här och där. Dem tänker jag inte visa upp! Är blyg trebarnsmor som ogillar att klä av mig för offentligheten...Men några har jag faktiskt mitt i nyllet, så dem är det lite svårt att dölja!Saken är den att jag kom på att göra s.k pemanent make-up. Ja., man ska ju inte dö nyfiken... Alltså ögonbryn, ögonlockskanter och lip.line skulle fyllas i. Splendid! Trodde jag...Uppsökte en tjusig clinque i på Östermalm, undersköna damer svävande runt. Den skönaste tog sig an mitt face... Ett par timmar senare och några tusenlappar fattigare stod jag på gatan och undrade vad jag höll på med...Ögonbrynen blev toppen! Är man över 50 så har man ögonbryn som Svantes morrhår (Svante - Ingrids första marsvin) - tunna, bleka och krulliga. Nu är ögonbrynslinjen fortfarande intakt och jag kan torka svetten ur pannan utan risk för att smeta runt någon färg.Tatuera kajallinjen runt ögonlockskanten gjorde satans så ont! Kommer inte att göra om det om jag så får en miljon! Dessutom försvann färgen inom några månader, så pinan och kostnaden var rätt värdelös. Sorteras in i avdelningen Dumma Saker som Lisbeth gjort...Läppkanternas ifyllande var också värdelöst. Clinque-madamen tyckte väl att jag skulle ha större mun, fast jag noga instruerade att så inte var fallet. Kanten tatuerades en millimeter utanför, varvid Yours Truly hela den sommaren såg ut att nyss ha ätit kräftor!Detta om tattoo.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisbeth - 4 februari 2015 10:34


   Vi som  jobbat för tidningen hittar överallt i och utanförorganisationen och har decenniers erfarenhet av faktainsamling ochnyhetsförmedling. Men ack nej! Detta får vi inte ägna oss åt sen de senastetio åren. Medlemmarna kan ju störas i sin rosa...

Av Lisbeth - 26 januari 2015 08:18


    I dagar när pennor höjs mot skyn och millioner manifesterar för yttrandefrihet och pressfrihet, kan man bara konstatera att detta gäller inte den sfär där undertecknad tillbringat större delen av ett yrkesverksamt liv. Journalister är inte v...

Av Lisbeth - 4 november 2014 21:51


  We are in Love and the Love i have for you never change do you know that Love? i feel same here ok.. You are my happiness you always make me feel better I love you more ...

Av Lisbeth - 20 oktober 2014 13:38


    Supreme Champion Yffranes New Moon Rising JW COTY 1 2013 waiting in the wings for judges´decision together wirt Co-owner/Breeder Marina. Yes, "Mandy" was awarded "StockholmsMästare"   His son Yffranes Someone Special aka "Bonney" - our l...

Av Lisbeth - 1 oktober 2014 06:13


Our Kits 4 months of age: Yfffranes Someone Special & Yffranes Tommy-Gun     Photo by Kicki Thenberg ...

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards