Alla inlägg den 12 februari 2009

Av Lisbeth - 12 februari 2009 14:04

Splendid dag! Störtade in till staden, mötte Ingrid som tillkännagivit att hon önskade bjuda Mor på lunch! Vi tog oss till favoritstället och betade oss igenom en massa gott; huvudsakliga beståndsdelar skaldjur & vitlök - alla kommer att hata mig, men det var det värt! - liten efterrätt & kaffe. Tack så mycket, Ingrid! Så trevligt och fint... Sålunda styrkta utbröt febril aktivitet... Vi var otroligt effektiva! Lilla I dumpades utanför banken, utrustad med kort och koder, penningar rörande respektive hushåll togs ut och sattes in, etc. Därefter travade I iväg till tavelaffären med min skottetavla - litografi efter den berömda "After the walk" - med tre Raglan-champions. Mor susade iväg och tankade bilen mm - instruktioner via mobil... Jag tror det blir jättefint; dubbla passepartout, den inre i samma nyans som träden på tavlan, patinerad ram med guld, och glaset har jag glömt vad det heter, men det ska bevara färgerna. Smakar det så kostar det...

I hämtade div paket och kördes sedan hem. Nu ska jag betala räkning som hotar förfalla, för jag har ju naturligtvis inte fått betalt för jobbet än, tji likvida medel på betalningskontot! Det var bl.a därför som stadsutryckningen var nödvändig. Omöjligt att förklara för den som är stadsbo och in´t begrip... Som tur var hann vi med en massa annat också!

Av Lisbeth - 12 februari 2009 08:16

Inget skrivet idag, då Ingrid bjuder mor på lunch! Men piggar upp mig själv och läsarna med denna söta pin-up-bild från Ingrids retroblogg. Kolla skottens uppsyn... Den är obetalbar!

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards