Direktlänk till inlägg 10 oktober 2007

Flitens boning!

Av Lisbeth - 10 oktober 2007 14:14

Idag har Yours Truly varit i farten! Flitens lampa har lyst över det trevna hemmet. Störtade upp i gryningen, utspisade djur, rastade hundar och sen... satte jag igång. Bytte spån åt marsvinen i Ingrids rum, kånkade ut sopsäckar. Körde säckarna till Görla sopstation (ombyggd, blev riktigt bra), hämtade rek med småtibbarnas reg bevis - (svälj!) tusenlapparna yrde! I morgon kommer verterinären, ID-märkning, vet bes och 1:a parvo. På fredag är det hovslagardags. Full sula hela veckan!
Tankade bilen, insäg att jag inte ätit idag, köpte något onyttigt med korv & räksallad samt läskeblask.

(Inom parentes sagt äter vi rätt nyttigt; mycket frukt & grönt, aldrig färdiglagat el halvfabrikat. Men... med ett undantag! Utställningar! Då får inget nyttigt passera våra läppar! Då blir det en orgie i kaffe, medhavda smörgåsar (ja, vi är ekonomiskt sinnande, ivf i sånt!), cocacola, bilgodis typ persikodrops samt Stora Mosmenyn på Statoil! Slut på parentesen).

Nu har jag tvättat hundarnas filtar och ska ta itu med eftermiddagspasset. I morse var det frost. Hela byn är på älgjakt så jag har grannskapet för mig själv. Gladde mig åt att i år har jag för en gångs skull kommit ihåg att ta in blommorna som hänger i amplar. Men hur farao får man perlargoner att överleva vintern????

Andra med gröna fingarI (Yours Truly har bara färdigheter när det gäller djur) har knep och fintligheter för sig med de rara blomstren, det klipps ner och beskärs, det övervintras och väcks upp. Gör jag samma sak innebär detta per automatik att grönskan kolar sas på rot. Några tips?

Pelargonerna har ju fullt med fina blomknoppar. Ska man vara grym och knipsa av dem? Det bär mig emot. Allt levande ska vårdas...

 
 
Ingen bild

Maud

10 oktober 2007 16:18

Pelargoner ställs svalt,gärna lite mörkt,vattnas någon gång i månaden till i februari. Då plockar Du fram eländena , klipper ner dem o planterar om dom.Klipp av dom fina knopparna o sätt i vas, så kan Du njuta av dem ett tag till! Ack dessa rara bilder på valpar!! Man smälter!Kramis från Maud

 
Ingen bild

Astrid

11 oktober 2007 05:24

Vill bara skriva at jag klarade teoriprovet för körkort i går eftermiddag - otroligt skönt! Hälsa Far från mig!

Ursöta valpbilder - säga bara till om Du vil "träna" valparna vid barn...

 
Ingen bild

Karin

14 oktober 2007 21:31

Jag stoppade ner dem i jordkällaren idag, glömmer bort dem till i februari. Tar in dem i stugan vattnar en liten skvätt om jag kommer ihåg. Efter några veckor kommer massvis små söta blad. Lätt som en plätt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisbeth - 4 februari 2015 10:34


   Vi som  jobbat för tidningen hittar överallt i och utanförorganisationen och har decenniers erfarenhet av faktainsamling ochnyhetsförmedling. Men ack nej! Detta får vi inte ägna oss åt sen de senastetio åren. Medlemmarna kan ju störas i sin rosa...

Av Lisbeth - 26 januari 2015 08:18


    I dagar när pennor höjs mot skyn och millioner manifesterar för yttrandefrihet och pressfrihet, kan man bara konstatera att detta gäller inte den sfär där undertecknad tillbringat större delen av ett yrkesverksamt liv. Journalister är inte v...

Av Lisbeth - 4 november 2014 21:51


  We are in Love and the Love i have for you never change do you know that Love? i feel same here ok.. You are my happiness you always make me feel better I love you more ...

Av Lisbeth - 20 oktober 2014 13:38


    Supreme Champion Yffranes New Moon Rising JW COTY 1 2013 waiting in the wings for judges´decision together wirt Co-owner/Breeder Marina. Yes, "Mandy" was awarded "StockholmsMästare"   His son Yffranes Someone Special aka "Bonney" - our l...

Av Lisbeth - 1 oktober 2014 06:13


Our Kits 4 months of age: Yfffranes Someone Special & Yffranes Tommy-Gun     Photo by Kicki Thenberg ...

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards