Alla inlägg den 10 oktober 2007

Av Lisbeth - 10 oktober 2007 15:56

Får vi presentera vår Flawless-kull! F 12 augusti e Nalinas Peleus 2 cert u Nalinas Cricri. 3 pojkar & 2 flickor, söta så det förslår!Tibetansk spaniel hane Ulvus Waldo black & tan, 8 veckor.

Av Lisbeth - 10 oktober 2007 15:55

Tibetansk spaniel hane Ulvus Raymond, black & tan, 8 veckor.

Av Lisbeth - 10 oktober 2007 15:55

Tibetansk spaniel hane Ulvus Rusty, sobel, 8 veckor.

Av Lisbeth - 10 oktober 2007 15:53

Tibetansk spaniel tik Ulvus Amber 8 veckor, black & tan.

Av Lisbeth - 10 oktober 2007 15:52

Tibetansk spaniel tik Ulvus Ashley 8 veckor, black & tan.

Av Lisbeth - 10 oktober 2007 14:14

Idag har Yours Truly varit i farten! Flitens lampa har lyst över det trevna hemmet. Störtade upp i gryningen, utspisade djur, rastade hundar och sen... satte jag igång. Bytte spån åt marsvinen i Ingrids rum, kånkade ut sopsäckar. Körde säckarna till Görla sopstation (ombyggd, blev riktigt bra), hämtade rek med småtibbarnas reg bevis - (svälj!) tusenlapparna yrde! I morgon kommer verterinären, ID-märkning, vet bes och 1:a parvo. På fredag är det hovslagardags. Full sula hela veckan!
Tankade bilen, insäg att jag inte ätit idag, köpte något onyttigt med korv & räksallad samt läskeblask.

(Inom parentes sagt äter vi rätt nyttigt; mycket frukt & grönt, aldrig färdiglagat el halvfabrikat. Men... med ett undantag! Utställningar! Då får inget nyttigt passera våra läppar! Då blir det en orgie i kaffe, medhavda smörgåsar (ja, vi är ekonomiskt sinnande, ivf i sånt!), cocacola, bilgodis typ persikodrops samt Stora Mosmenyn på Statoil! Slut på parentesen).

Nu har jag tvättat hundarnas filtar och ska ta itu med eftermiddagspasset. I morse var det frost. Hela byn är på älgjakt så jag har grannskapet för mig själv. Gladde mig åt att i år har jag för en gångs skull kommit ihåg att ta in blommorna som hänger i amplar. Men hur farao får man perlargoner att överleva vintern????

Andra med gröna fingarI (Yours Truly har bara färdigheter när det gäller djur) har knep och fintligheter för sig med de rara blomstren, det klipps ner och beskärs, det övervintras och väcks upp. Gör jag samma sak innebär detta per automatik att grönskan kolar sas på rot. Några tips?

Pelargonerna har ju fullt med fina blomknoppar. Ska man vara grym och knipsa av dem? Det bär mig emot. Allt levande ska vårdas...

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards