Alla inlägg den 22 oktober 2007

Av Lisbeth - 22 oktober 2007 11:26

Efter helgens begivenheter med smålandsresa, valptitt, polisingripande(!), 70-årsuppvaktning, mm är det skönt att ägna dagen åt mer triviala uppgifter. Grannen meddelade att den grävare vi väntat på i ett halvår för anläggande av gemensam infiltrationsbrunn, "nog skulle komma på måndag" alltså idag. Panik! Jag som beställt transport av hästarna som skulle komma hem från betet, hovslagare, etc. Fick raskt ringa runt och avstyra alltihop. Det är alltså i hästarnas hage som brunnen ska anläggas. Jag kan inte riskera att någon av hästarna dråsar ner i en flera mer djup brunn eller springer ivägen för lastbilar med grus och cementrör.



Lilla tibben Rusty skulle få en ny matte och flytta härifrån idag. Uppbådade veterinär i ottan för ombesiktning, röjde i hemmet för att det skulle se presentabelt ut, skrev papper och valpbrev och packade valpens flytt-kit med mat, leksaker, tuggben och alla SKK-grejor. Allt var i ordning, hundarna borstade, kaffebordet laddat, men Rusty är fortfarande här. Det framkom att tilltänkt spekulant hade för avsikt att kastrera honom för undvikande av ev framtida besvär med löptikar, en uppfattning som jag givetvis respekterar men inte delar. Det är, tycker jag, liksom att börja i fel ände. Bättre då att skaffa en tik och någon sådan har jag inte. Det blev inget köp av. Så kan det gå...

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards