Alla inlägg den 9 oktober 2007

Av Lisbeth - 9 oktober 2007 13:25

till Ingrid på stora Ingrid-dagen! Och som DESSUTOM av en hel skrälldus sökande fick tjänsten! Se tidigare inlägg om jobbintervju. Stadigt kneg, mera deg, dvs fast arbete, högre lön. Uno som blir rospigg igen, blev så HÄR glad!


Känns berikande på något sätt, oklart hur. Man kan bli smått filosofisk; känner mig rik på, tja... upplevelser, erfarenheter. Det finns nästan inga prylar som mandrom trår efter. Det är min oomkullrunkeliga (just det, tulpanälskaren, använder fortfarandet DET ordet!) uppfattning att folk, (numera?), är fixerade av vad som tingligt är, alltså prylar, och mindre ser till "whereof is our portion under the sun".


Var var jag, jo berikning alltså. Yours Truly har inga skrytgrejor, vill inte HA tekniska leksaker eller prylar; fast scanner, fax, skrivare vore ju förfärligt vigt att ha förstås...Ingen Ipod (va ä dä?), ingen platt-TV (behövs sånt?).


MEN jag har god hälsa inklusive egna tänder, ha ha..., en snäll familj, vackra hästar, championshundar, en ljuvlig valp hämtas om prick en månad och alla mina barn har fast anställning. Rikis!

Av Lisbeth - 9 oktober 2007 10:26

Foto: Bitte Sjö Svensson

Tack Outi för kommentaren nedan!

Ang stamtavlan, får jag presentera Ella-Bella, som idag fyller 6 år. Grattis!

Ella-Bella är e Ch Hurradonets Valdemar Vallmo u Torparflickans Polstjärnan.

EB är mentalbeskriven, fulltandad, HD ua, är BIS-valp och har flera CK på utställning. En stilig tik av en modell och en karaktär som jag gillar. Mamma till nyblivne Champion Sänningegårdens Dizel Ask.

För ögonblicket är EB strängt upptagen 10-barnsmor till Sänningengårdens G-kull med bl.a lilla Gerda. Lyckos mig!

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards