Direktlänk till inlägg 13 oktober 2007

27 dagar kvar...

Av Lisbeth - 13 oktober 2007 10:56

Sänningengårdens Gerda Nattviol, 4 veckor

Foto: Bitte Sjö Svensson

Det städas och fejas, spån och halm läggs ut till rara boxplatser, allt ska stå färdigt när hästarna kommer hem i nästa vecka (hoppas jag, om jag kan ordna en transport. Fölungen är för liten för att ledas 6 km på landsväg).




Husfadern byter hjul på sin bil. Yours Truly håller sig nogsamt borta för undvikande av irritation...




Det är nu drygt ett år sedan födelsen av ulvusbloggen. Mycket ha hänt, ska jag säga! Kikade på statistiken över populäraste bloggarna genom tiderna. Min blogg har haft närmare 10.000 besökare. Tiotusen! Var kommer alla ifrån? Hjärtligt välkomna ska ni vara, både gamla besökare & nya!




Ulvusbloggen är den 36:e populäraste genom tiderna! Va! Kan ej förstå att någon annan än de närmaste kan ha något intresse av den smörja som jag plitar ihop.




Här står vetenskapen frågande? Inte är jag ett dugg hipp, en lagom argsint föredetting, stundtals med sot på näsan och spindelväv i håret. Inte kommenterar jag (eller tittar på) Idol och inget vet jag om kändisar och slikt. (Men... inom parentes sagt; jag har träffat och pratat med massor av intressanta människor; ministrar, landshövdingar, riksdagsledamöter, rikspolischefer, ÖB:ar - Bengt Gustavson är en personlig favorit - varit på ÖB/SÄK hos personer som är så hemliga så dom inte finns, lekt med kronprinsens träsvärd (fast du var jag ju inte vuxen he he), samt dansat med rikshemvärnschefen - Big Deal! - slut på parentesen).




Vad vet jag då? I ärlighetens namn mest sådant som jag själv har nytta av. Är egentligen en rätt hopplös person...




27 dagar kvar till stora Gerda-dagen!
---
Hittade innovativt förslag på http://hem.passagen.se/skogsbygden/
Med anledning av Nobels fredspris ...Vem i vår lilla klubb (Skv) skulle kunna nomineras till fredspriset../---/...men fredspriset vem får det? Kanske vore det ett trevligt vandringspris att instifta..?

 
 
alexandra

alexandra

13 oktober 2007 11:25

neej vilken söt hund ^^

http://nalindra.blogg.se

 
Ingen bild

Ge mig ett mirakel

15 oktober 2007 08:38

Hej alla som läser Lisbeth´s blogg
Skall än en gång inkränka mig på hennes fina bloggsida och först, som artigheten sig kräver, "sicken" söt valp.
Därefter, jag undrar om en doktor skulle gå omkring med denna gräsliga värk jag har haft i låret/höftens slemsäckar. Nu i 3 (TRE) år.
Jag har nu börjat få en riktig intensiv värk i axeln som är likartad till den ovan nämda delen. Detta sedan Juli. Kortisonsprutor hjälper inte och värktabletter+ hjälper inte. Där får man dessutom dålig lever så småning om efter intensiv sväljande av dessa pillrer. Vad att göra?? Som sagt, en doktor skulle säkerligen snart få bot men, jag är ju ingen viktig person så det är ju bara att ge piller och i typ "next please"
Så trevligt det var att få gnälla lite . Kom nu med något förslag. Sjukgymnastik hjälper inte heller
Jag LIDER!
Nu till det roliga. Visst ska vi ha ett fredspris. Jag tänkte att ett skulle nomineras varje månad men eftersom det aldrig kommer att hittas 12 om året i denna branch så kan vi väl försöka hitta två om året. Sätt igång och tänk nu.
Någon som är lite små"jävlig", menar väl och innerst inne är snäll, hjälpsam och har i stort sett bra hand med folk. En som försöker sitt bästa och att vara alla till lags.
Hmm, efter att ha läst mina kriterier så lägger vi ner det hela :)
ANITA

 
Ingen bild

Lisbeth

15 oktober 2007 15:01

Dr Högman ordinerar: VÄRME & VILA, låt bli värktabletter, anti-inflammatoriskt och kortison. Bra för stunden men prolongerar bara skadan (värken).

Dessutom blir man degig i huvet och slirar på konsonanterna - no good when you have a reputation to maintain...

Och seriöst - varför inte börja en karriär som dvärghundsdomare? Slipper knasiga ryggböjningar och ränna runt i ringen så mycket (hårda golv, ja! för onda leder och ligament.)

Själv botade jag mitt rygg-ben-led-onda med införskaffandet av ett gäng ponnyhästar. Inga böjningar behövs - du är väl lika lång som jag? - och känner man sig klen finns alltid något stort - dvs hästen - att hålla i.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisbeth - 4 februari 2015 10:34


   Vi som  jobbat för tidningen hittar överallt i och utanförorganisationen och har decenniers erfarenhet av faktainsamling ochnyhetsförmedling. Men ack nej! Detta får vi inte ägna oss åt sen de senastetio åren. Medlemmarna kan ju störas i sin rosa...

Av Lisbeth - 26 januari 2015 08:18


    I dagar när pennor höjs mot skyn och millioner manifesterar för yttrandefrihet och pressfrihet, kan man bara konstatera att detta gäller inte den sfär där undertecknad tillbringat större delen av ett yrkesverksamt liv. Journalister är inte v...

Av Lisbeth - 4 november 2014 21:51


  We are in Love and the Love i have for you never change do you know that Love? i feel same here ok.. You are my happiness you always make me feel better I love you more ...

Av Lisbeth - 20 oktober 2014 13:38


    Supreme Champion Yffranes New Moon Rising JW COTY 1 2013 waiting in the wings for judges´decision together wirt Co-owner/Breeder Marina. Yes, "Mandy" was awarded "StockholmsMästare"   His son Yffranes Someone Special aka "Bonney" - our l...

Av Lisbeth - 1 oktober 2014 06:13


Our Kits 4 months of age: Yfffranes Someone Special & Yffranes Tommy-Gun     Photo by Kicki Thenberg ...

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards